A beruházás becsült összköltsége 590 milliárd forint, de a kapcsolódó vonalakkal együtt meghaladja a 660 milliárdot. Az 5-ös metró elnevezést az észak–déli regionális gyorsvasút kapta, ez tulajdonképpen a szentendrei HÉV-vonal belváros alatti összekötését jelentené a csepelivel, illetve a soroksárival.
Gyurcsány Ferenc kormányfő és Demszky Gábor főpolgármester szerdai találkozóján Demszky Gábor tájékoztatta a miniszterelnököt a 2005-2013 közötti budapesti fejlesztési koncepcióról, 24 beruházásra pedig külön felhívta a kormányfő figyelmét. Ezek között van az aquincumi híd és a ferihegyi gyorsvasút is. A miniszterelnök javaslatot tett egy fővárosi közmunkatanács felállítására, amelyben a kormány és az önkormányzat a főváros fejlődése érdekében együttműködik.
