Belföld

Volvo S60 2.4D

Teszteltük a Volvo jelenlegi sikermodelljének gyengített, 130 lovas verzióját. Azt tapasztaltuk, hogy az S60-as ezzel a motorral is remek, ráadásul lényegesen olcsóbb. Tekintse meg képgalériánkat >>

A svéd autógyártás mindig is különbözött a többitől. Ezeken az autókon mindig érezni lehetett, hogy egészen más koncepció szerint készülnek, és ezek az értékek mára csak tovább erősödtek. Az anno S80-assal nyitott Volvo design-sorozat kétségkívül legszebb darabja a közepes méretű S60-as. Az idei évre apróbb ráncfelvarráson átesett modell csak nagyon finom részleteiben változott, és ha lehet, még elegánsabb lett. Kissé dinamikusabb orrot és formásabb lökhárítót kapott, de a változások annyira minimálisak, hogy csak azt lehet észrevenni: kicsit más, kicsit szebb.


Volvo S60 2.4D 1

Elegáns beltér

Az utastérben még kevésbé észlelhető a facelift, hiszen az enteriőr eddig is az S60 egyik legszebb része volt. A helykínálat még éppen elegendő, de érzetre sokkal kisebb, mint amit az autó méretei sugallnak. A gyakorlatban négy személy kényelemesen utazhat, bár hátul a fejtér kissé szűkös. Az utasteret a vezetőt körülölelő hatalmas műszerfal uralja. A sok gomb dacára is jól áttekinthető kapcsolóhalmaz könnyen kezelhető, logikus felépítésű. Szám szerint 4 digitális kijelzőn kontrollálhatjuk a beállításokat, melyek közül a fedélzeti számítógép adatait magyarul olvashatjuk.

Az utastér kidolgozása elsőrangú, minden illesztés pontos, nem hallható semmiféle zörgés, nyikorgás. A felhasznált anyagok igényesek, kifogástalan minőségűek, a műanyagok finom tapintásúak, a világos bőr pedig elsőosztályú.

Rakodórekeszek tekintetében az S60 lényegesen jobban áll, mint kisöccse, a 40-es. A kesztyűtartó itt sem nagy, de az ajtókon használható méretű zsebek vannak. Ráadásul a középkonzolban kifejezetten nagy a hely, nem is beszélve a hátsó rekeszekről, sőt még egy praktikus szemetes is befért. A nagyobb holmik szállítása sajnos nem a legkönnyebb feladat, mert a 424 literes csomagtartó egyébként sem túl nagy, a nyílása pedig kifejezetten kicsi.

Butított motor





Műszaki adatok:
Motor: 2401 cm3-es, öthengeres dízel
Hajtás: elsőkerékhajtás, ötfokozatú kéziváltó
Teljesítmény: 96 kW (130 LE) /4000 min
Nyomaték: 280 Nm /1750 min
Saját tömeg: 1570 kg
Hossz/szél./mag.: 4576/1804/ 1428 mm
Tengelytávolság: 2715 mm
Csomagtér: 424 l
Végsebesség: 200 km/h
Gyorsulás 0-100 km/h: 11,6 s
Gumiméret: 225/45 R17
Fogyasztás (városon kívül/város/vegyes): 5,1 / 8,8 / 6,3 l/100 km
Tesztfogyasztás: 8,0 l/100 km
Üzemanyagtartály: 70 l
Garancia: 2 év általános
Alapár: 7 990 000 HUF

A svéd márka közel 3 éve mutatta be első saját fejlesztésű dízelmotorját, az azóta elhíresült D5-öst. Ez a motor 163 lóerős teljesítményével, 340 Nm-es nyomatékmaximumával és kifinomult öthengeres technikájával hatalmas sikert aratott a Volvo összes modelljében. A nálunk járt tesztautóban a D5 kistestvére teljesít szolgálatot.


Az egyszerűen csak 2,4D-re keresztelt modell a D5 gyengített verziója, melynek teljesítménye 130 lóerő, nyomatéka pedig 280 Nm. Ezek a paraméterek a mai, lóerőktől hemzsegő dízelek mellett igen szerények, de figyelembe véve az egyenletes nyomatékleadást és a férfiasan morgó öthengeres technikát, a gyakorlatban mégis jól használható. Ráadásul az S60 stílusa éppen ennyit kíván. Városban nem igazán jön ki a 33 lóerő és 60 Nm különbség, mivel a 2.4D közvetlenül reagál, nyomatéka pedig bőven elég a lendületes haladáshoz. Országúton már tetten érhető a lóerőhiány, de az autó itt sem erőtlen, sőt 200 km/órás végsebességét is viszonylag könnyen eléri (ilyenkor érződik, hogy mind a futóművet, mind a fékeket mennyire túlméretezték).

Az alapvetően komfortosra hangolt futómű remekül nyeli el a kisebb-nagyobb úthibákat, és emellett kellően precíz is. Ezt az amúgy szinte tökéletes beállítást lehet kissé sportosabbra váltani a feláras Four-C rendszerrel: ha bekapcsoljuk, a rugózás érezhetően feszesebb lesz, és az autó még magabiztosabban viselkedik. Ilyenkor a sofőr is bátrabban támadhatja a kanyarokat, és sportosabbra veheti a figurát. Az S60 ilyen esetekben is jó partner, hiszen határhelyzetben is meglepően stabil marad, de ha gond van, azonnal közbelép a DSTC-nek keresztelt menetstabilizáló.





Tetszett-nem tetszett
+ Prémium minőség, kedvező alapár, gyönyörű forma
– Helykínálat hátul, átlagos csomagtér

Értékelés


A nálunk járt S60 130 lóerős verziója jelenleg a legolcsóbb modell a 60-as sorozatból. A 2,4D közel egymillió forinttal olcsóbb, mint erősebb testvére, a D5-ös. Ez komoly különbség, különösen úgy, hogy az autó használati értéke számottevően nem csökken. A megújult S60-asok alapfelszereltsége is jó, de ahhoz, hogy a tesztautó szinte full-extrás felszereltségét elérjük, mélyen a zsebbe kell nyúlni.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik