Belföld

Microsoft Learning Gateway bevezetése Magyarországon

A Learnig Gateway koncepció Ausztráliából származik, majd az érdeklődés átterjedt az Egyesült Államokra és Európára is. Írországon és Szicílián túl harmadikként Magyarország is bekapcsolódott, s a tervek szerint még idén Óbuda iskoláiban is feláll egy működőképes rendszer.

A Learnig Gateway koncepció Ausztráliából származik, ahol a hatalmas távolságok tették szükségessé az informatika segítségül hívását, majd az érdeklődés átterjedt az Egyesült Államokra és Európára is. Jelenleg Írországban és Szicílián tesztelik a rendszert, amibe harmadikként Magyarország is bekapcsolódott, s a tervek szerint még idén a budapesti III. kerületi iskolákban is feláll egy működőképes rendszer.
A budapesti III. kerületi Költségvetési Szerveket Kiszolgáló Intézményben (KSZKI) minden rendelkezésre áll az első sikeres hazai bevezetésre. A III. Kerületi Önkormányzat által a régi GAMESZ mintájára 1996-ban alapított KSZKI – felismerve az informatikai megoldások előnyeit – mára minden szolgáltatását egy az egész kerületet lefedő intranet hálózaton keresztül nyújtja. A minden iskolai tanáriban megtalálható 2-5 hálózati végponton (rendszerbe kötött számítógépen) keresztül intézhetik a pedagógusok gazdasági és munkaügyeiket, de használhatnak egyéb szolgáltatásokat is, pl. e-mail, internet böngészés stb. (A rendszer kiterjed nemcsak az oktatási, hanem minden önkormányzati fenntartású intézményre.) Az Önkormányzat számára a KSZKI által nyújtott előnyök világosak, az adatbázisokban naprakész gazdasági és munkaügyi adatok találhatóak, amelyek rendkívül megkönnyítik az önkormányzati munkát.
A rendszer használatához szükséges informatikai tudás biztosításáról a KSZKI saját hatáskörében is gondoskodik. Mint akkreditált ECDL vizsga és tanártovábbképző központ oktatási szolgáltatást is nyújt a kerület pedagógusai számára, saját, jól felszerelt oktatóteremmel rendelkezik. Munkájuknak köszönhetően nagyon sok pedagógus rendelkezik ECDL alapvizsgával, de ami talán még ennél is fontosabb, a KSZKI által alkalmazott módszerek kialakítottak a kerületben egyfajta digitális kultúrát, amelynek eredményeként a pedagógusok zöme nem habozik a számítógépet munkára fogni, ha annak eredményes használatát, hasznát látja.
A rendelkezésre álló informatikai infrastruktúra és a meglévő oktatási profil tükrében nem meglepő, hogy a Learning Gateway megoldás első hazai bevezetésére éppen a KSZKI vállalkozott. A bevezetési munkák – melyek egybe esnek az LG fordítási és lokalizálási munkálataival – egyelőre 95%-os készenléti fokúak, a rendszer valós adatokkal feltöltése és pilot használata heteken belül megkezdődik. Hogy az LG bevezetésének milyen serkentő és akadályozó körülményei lehetnek, használatának milyen rövid és hosszú távú előnyei és hátrányai vannak, azt jelenleg az Eötvös Loránd Tudományegyetem Multimédiapedagógiai és Oktatástechnológiai Központja vizsgálja. A hasonló olasz és ír fejlesztéseket is figyelemmel kísérő összehasonlító kutatás célja ajánlások kidolgozása arra, hogyan válhat ez a hasznos és sokoldalú tudásmenedzsment rendszer a magyar iskolák mindennapjainak részévé.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik