Az ÁAK tájékoztatása szerint az idén már befejezett felújítási munkák elvégzésére a forrást – függetlenül attól, hogy a kivitelezés díjas vagy ingyenesen igénybe vehető szakaszon történt – az autósok által megvásárolt autópálya-matricákból származó bevétel biztosította.
A közlemény hangsúlyozza, hogy a társaság 2001. óta ütemezett fenntartási programot hajt végre amelynek célja, hogy az állami üzemeltetésű autópálya hálózaton ne legyen tíz évnél idősebb burkolat, s ezt az idén el is érték. A burkolatok átlagéletkora 4,5 év.
A felújítások során ebben az évben befejezték az M1-M7 közös szakaszán az új, korszerű elválasztó sáv kiépítését, valamint az M0-ás autóúti csomópontokig a közvilágítás kiépítését. Ezek a biztonságos közlekedést segítő munkálatok 564 millió forintba kerültek ebben az évben. A munkákhoz kapcsolódóan megújult az M7-es burkolata Érd és az M1 autópálya között, az M1-esé pedig az M0 és Biatorbágy között. Az M1-es a Győrt elkerülő szakaszán, 15 km hosszon kapott új, korszerű burkolatot. Az M3-as autópályán Gödöllő térségében 3 hidat és a pálya burkolatát újították fel.
A munkák versenyeztetése minden esetben a közbeszerzési törvény előírásainak megfelelően történt – áll az ÁAK közleményében.