Belföld

Zöld sávval és nem autóúttal bővül a rakpart

Elfogadta a közgyűlés a budai alsó rakpart bővítési tervét. A rakpart nem aszfalttal, hanem zöldfelülettel bűvül.

Hosszas vita után elfogadta a közgyűlés a budai alsó rakpart bővítési tervét, amelyről a csepeli szennyvíztisztító megépítésével összefüggésben döntöttek a képviselők csütörtökön este.

A vita során Vajda Pál főpolgármester-helyettes elmondta: a rakpart kétszer két sávossá bővítéséről mintegy fél éve lemondott a főváros.

A szélesítésre a rakparti út dunai oldalán futó főgyűjtőcső építése miatt van szükség, ám fölötte -a mostani döntés szerint – nem közút, hanem egy tíz méter széles zöldsáv húzódik majd meg, amelyet szabadidős célokra használhatnak a fővárosiak.

Ehhez kapcsolódóan a képviselők vita nélkül jóváhagyták a 65 százalékban uniós támogatásból épülő, összesen mintegy százmilliárd forintos költségű csepeli szennyvíztisztítómű projektszerződését is. A költségek 20 százalékát a kormány biztosítja, a Fővárosra eső 15 százalék háromnegyede pedig EIB hitelből származik.

Budapest területén a csatornázással összegyűjtött szennyvizek mintegy 60 százaléka ma tisztítatlanul jut a Dunába. A projekt megvalósításával Budapesten az elvezetett szennyvizek tisztítási aránya meghaladja majd a 95 százalékot.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik