Belföld

Sikeres volt a Tony Curtis-kampány

Bár a reklám hatását nem tudják lemérni, feltehetően 80 milliárd forintos pluszbevételt hoztak a Magyar Turizmus Rt. 400 millió forintos nemzetközi reklámkampányai, amelyekben Tony Curtis és Laky Zsuzsa szépségkirálynő népszerűsítette Magyarországot – írja a Világgazdaság.

A Magyar Turizmus Rt. adatai szerint a Tony Curtis-filmet közel 3,5 millióan látták, s bár a reklám hatását nem tudják lemérni, az bizonyos – mondta Galla Gábor –, hogy a tengerentúlról érkező beutazók száma januártól augusztus végéig 15-16 százalékkal növekedett az előző év azonos időszakához képest, és így az eltöltött éjszakák száma elérte a 314 ezret.


Galla Gábor, az Magyar Turizmus Rt. vezérigazgatója a Világgazdaságnak elmondta, hogy a Tony Curtis-reklámfilmmel az Egyesült Államok 50 év feletti városi lakosságát célozták meg.


Szintén sikeres volt az Európa szépére, Laky Zsuzsára épített Budapest-kampány, amit az EU országainak szántak. Vélhetően ennek is köszönhető, hogy Budapesten augusztus végéig közel 19 százalékkal nőtt a kereskedelmi szálláshelyek vendégéjszakáinak száma, míg a vendégek száma csaknem 20 százalékkal nőtt. Így a vendégek száma összesen 1,52 millió, míg az éjszakáké 3,67 millió volt.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik