Először kerül sor egy leányvállalat szolgálatainak az igénybe vételére terjeszkedés lebonyolításakor, amit hagyományosan miden esetben az anyavállalat hajtott végre.
Szlovániában szerves fejlődést terveznek
Szlovéniában szerves fejlődéssel kíván terjeszkedni a Spar, és nem tervez akvizíciókat. A Spar és az Interspar együttesen jelenleg 19,2 százalékos részesedéssel rendelkeznek a szlovén piacon, 5,2 százalékponttal többel mint 2002-ben. Ezidáig 8 milliárd tolárt (33,4 millió euró) fordított a Spar a szlovéniai terjeszkedés finanszírozására. Bővítési beruházásait jövőre is folytatni kívánja a társaság főként a piaci részesedés növelésének céljával.
Eredményes a térségben
A Spar Österreich 2003-ban 3,83 milliárd eurós konszolidált értékesítési árbevételt ért el, 7,8 százalékkal többet mint egy évvel korábban. Az önálló Spar-hálózati kereskedők forgalmát is beszámítva a tavalyi forgalom 4,34 milliárd euró volt, 6,7 százalékkal több mint 2002-ben. Az ASPIAG (Austria Spar International AG) fogalmával együtt, amely a magyar, a cseh, a szlovák és az olasz érdekeltségeket foglalja magában, a Spar 6,67 milliárd eurós forgalmat bonyolított tavaly, ami 7,4 százalékos éves növekedésnek felel meg.