Belföld

Romániában terjeszkedik a magyar Quelle

Magyarországi leányvállalatán keresztül terjeszkedik Romániában a Quelle, amely 100 dolgozóval duplájára emeli alkalmazottainak számát.

A német KarstadtQuellénél a veszteséges gazdálkodás miatt végrehajtott elbocsátások és boltbezárások nem érintik a magyarországi leányvállalatot, sőt az idén 6 milliárd forintos árbevételt és mintegy 150 millió forintos adózás előtti nyereséget várnak, ami 15-15 százalékkal haladja meg a 2003. évit – mondta Kanizsai Zsuzsanna, a Quelle Bt. ügyvezető igazgatója.


A Kanizsai szerint piacvezető csomagküldő cég 300 ezer állandó vevővel rendelkezik, s az idén 5,4 millió katalógust postáztak ki, ám a jövőre tervezett piaci offenzíva során a katalógusok példányszámát mintegy 12 százalékkal, törökbálinti székhelyükön a raktárkészletet pedig 30 százalékkal bővítik. Forgalmuk várhatóan 10-15 százalékkal emelkedik.


Harald Gutschi, a Karstadt-Quelle közép-kelet-európai csomagküldő üzletágának elnöke szerint az anyavállalat felügyelőbizottsága 2004. október 14-én 500 millió eurós tőkeemeléshez járult hozzá, amelyet még ez év novemberében a részvényesek közgyűlésének meg kell erősítenie. A társaság szerkezetátalakítási és újrastrukturálási programja szerint három év alatt 5.500 munkahely szűnik meg a legnagyobb német áruházi láncnál és csomagküldő cégnél. Ez azt is jelenti, hogy 77 darab 8 ezer négyzetméter alatti eladóterű áruházat először kiszerveznek a cégből, majd azokat értékesítik. A munkavállalókkal szolidaritási egyezmény jött létre a költségtakarékosságra, ami több mint 760 millió eurót jelent.


A Karstadt forgalma az idén 6,5 milliárd euró lesz, míg a csomagküldő üzletág 7,8 milliárd eurós forgalmat ér el. Terveik szerint a csomagküldő üzletág árbevétele a szerkezetátalakítási program eredményeként 2006-ra 8,5 milliárd euróra fog növekedni.


A stratégiában elsőbbséget élvez a külföldi leányvállalatok növekedése, így a csomagküldő üzletágban a külföld részesedésének 2006-ra a jelenlegi 24 százalékról 28 százalékra kell emelkednie. A konszern 2005-2006-ban 14 új piacon jelenik meg, elsősorban közép-kelet-európai országokban. Ennek köszönhetően a közép-kelet-európai országok jelenlegi 200 millió eurós forgalma megduplázódik.


Kanizsai Zsuzsanna szerint 2002-ben Magyarországon 350 ezer csomagot juttattak el a vevőkhöz, addig ez a szám az idén elérte az 550 ezret. Elképzeléseik szerint jövőre az idei 21-ről 30-ra emelkedik katalógusfajtáik száma, olymódon, hogy specializálják azokat. Így például külön katalógust jelentetnek meg extra méretű férfiak számára, a bébik számára, külön számot kap az egészséges életmód, a hobbitevékenység, a kisebb műszaki cikkek, illetve a bútorok. De 2006-ban tervezik bevezetni a részletfizetést és az áruhitelt, aminek logisztikai és informatikai hátterét addig kialakítják.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik