A vasúti tisztviselő elmondta: az év végéig heti bontásban fizet a cég, és jelenleg nincs gond a vasút és a Jukosz kapcsolatában.
Pénzügyi nehézségeire hivatkozva a Jukosz szeptemberben függesztette fel összes – napi 100 ezer hordós, havi 400 ezer tonnás – szállítását a kínai nemzeti olajtársaságnak, a CNCP-nek. A kínai Sinopec céghez irányuló Jukosz-szállítások – havi mintegy 200 ezer tonna mennyiségben – rendben folytatódtak ez idő alatt is.
A Jukosz közlése szerint az év végéig 1 millió tonnával kevesebb olajat szállít Kínának, mivel nincs elég készpénze a szállítási díjakra. A Jukosz bankszámláit az immár összesen 8 milliárd dolláros adóhátralékot követelő végrehajtók befagyasztották.
A Kínába irányuló olajszállítmányok továbbítása az orosz vasút kulcsfontosságú terjeszkedési területe: 2006-ig 300 ezer hordóra akarják emelni a napi olajszállítást azzal, hogy később, közelebbről meg nem határozott időpontig akár 600 ezer hordó/napra növelnék azt.