Belföld

Visszaesett a Suzuki és az Opel piaci részesedése

Az idén az első háromnegyedévben 153 206 új személygépkocsit és terepjárót értékesítettek az országban, csupán 0,2 százalékkal többet, mint egy évvel korábban - adta hírül a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE).

Az egyesület adatai szerint új személygépkocsiból és terepjáróból a legnagyobb értékesítő az első félévben a Suzuki volt, 26 737 járművel, ami azonban 14 százalékkal elmarad az egy évvel korábbitól. A Suzuki piaci részesedése a személygépkocsi és terepjáró területén ebben az időszakban 17,5 százalékra mérséklődött a tavaly azonos időszaki 20,3 százalékról.

A második legnagyobb személygépjármű- és terepjáró forgalmazó az Opel volt, 16 660 új jármű értékesítéssel, ami 16 százalékos csökkenés a 2003. I-III. negyedévihez képest. Az Opel piaci részesedése a személygépkocsi- és terepjáróértékesítésben 10,9 százalékra csökkent az egy évvel korábbi 13 százalékról.

Az új személygépkocsik és terepjárók értékesítésében a harmadik helyen a Renault állt szeptember végén, mintegy 15 ezer jármű eladásával.

Az első háromnegyedévben a bázishoz képest jelentősebben növelte piaci részesedését a Chevrolet/Daewoo, 5,1 százalékról 7,2 százalékra.

A 3,5 tonna alatti új haszonjárművekből 2004. első háromnegyed évében a bázisidőszakival megegyezően 17 261-et értékesítettek. A legtöbb 3,5 tonna alatti haszonjárművet a Ford értékesítette, 2 253-at, ami 130 százalékos növekedés az előző évhez képest. A Ford piaci részesedését 13,1 százalékra növelte az előző év azonos időszaki 10 százalékról, és ezzel a legmagasabb piaci hányadot tudhatja magáénak a 3,5 tonna alatti haszonjárműveknél.

A vizsgált időszakban a motorkerékpárok értékesítése 58 százalékkal nőtt az előző évhez képest, az eladott új motorkerékpárok száma 8466 volt. A legtöbb motorkerékpárt, 3276-ot a Suzuki adta el, a márka piaci részesedése 38,7 százalék volt, szemben az egy évvel korábbi 40,5 százalékkal.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik