Belföld

A Lufthansa növelte magyarországi bevételét

A Lufthansa magyarországi utazási irodák által bonyolított utasforgalmi bevétele az év első három negyedévében 8,475 milliárd forint volt, ami 376 millió forinttal haladta meg a tavalyi év hasonló időszakát

A hivatalos közleménye szerint a cég az utazási irodáktól származó bevételen kívül rendelkezik saját eladásokból származó forgalommal is, amellyel együtt az idei első három negyedévi összes bevétel meghaladta a 9 milliárd forintot. Pontos adatot a Lufthansa a saját bevételre vonatkozóan nem közölt.

A légitársaság a diszkontjáratok megjelenése ellenére az utasforgalmi adatok alapján 22,5 százalékról 23,4 százalékra növelte magyarországi piaci részesedését. A vizsgált időszakban nőtt az utasszám, de csökkent a kihasználtság.

A válallat januártól szeptemberig 434 277 utast szállított, 2,6 százalékkal többet a tavalyinál. Az értékesített utaskilométer, azaz az utasonként megtett út 1,9 százalékkal nőtt és elérte a 321 millió kilométert. A Lufthansa járatok helykihasználtsága ugyanakkor 2,7 százalékponttal 65,6 százalékra csökkent.

A nemzetközi Lufthansa csoport 2004. első kilenc hónapjában 38,6 millió utast szállított, ami 12,7 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit.  A járatok helykihasználtsága csoportszinten 1,2 százalékponttal 74,3 százalékra nőtt, az értékesített utaskilométer pedig 16,1 százalékkal emelkedett.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik