Belföld

Menetrend-ésszerűsítés a MÁV-nál

A MÁV Rt. igazgatósága a 2005. évi vasúti menetrend ésszerűsítését javasolja, ami a kihasználatlan vonatok 10 százalékának megszüntetését, a vonatkilométer-teljesítmény 7,3 százalékos csökkentését jelenti - mondta Udvari László, a MÁV Rt. igazgatóságának elnöke.

Az elnök hangsúlyozta: jövőre egyetlen vonalon sem szűnik meg a vasúti személyszállítás, az ésszerűsítés alapvetően az alacsony kihasználtságú, a MÁV-nak jelentős veszteséget okozó, úgynevezett standard távolsági, illetve a regionális vonatokat érinti. A jövő évi menetrend ésszerűsítésére tett javaslat 1,5 milliárd forint azonnali, hosszabb távon pedig 9 milliárd forint költségmegtakarítást eredményezne.

A MÁV Rt. igazgatóságának javaslatáról az alapító dönt. Udvari László hangsúlyozta: jövőre a MÁV Rt. folytatja az elővárosi személyszállítási szolgáltatás fejlesztését. Az erőforrásokat folyamatosan csoportosítják át a minőségi távolsági, a budapesti elővárosi forgalmakra, illetve összességében bővítik az IC-vonati szolgáltatást. Az elnök utalt arra, hogy szándékai szerint 2005-ben a személyszállítás költségének 65 százalékát fedezné az állami térítés, ami a 2004. évi 56 milliárd forint állami költségtérítés 20 milliárd forinttal történő megemelését jelenti. Jelenleg az állami költségtérítés a személyszállítási költség 44 százalékát fedezi.

Vizsy Ferenc, a MÁV Rt. személyszállítási főigazgatója kérdésre válaszolva elmondta, hogy a menetrend racionalizálása a járatok ritkítását, egy-egy kocsi kivételét jelenti. A MÁV-nál naponta 2965 belföldi vonat közlekedik, ami 3656 menetrendi mezőben jelenik meg. Kérdésre válaszolva elhangzott, hogy a menetrend-ésszerűsítés nem érinti majd a szezonális, illetve az ünnepi járatokat.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik