Belföld

Az AUTÓKUT Rt. az autóbuszok passzívbiztonságáért

Autóbusz ütközésállóság munkaértekezlet Budapesten az AUTÓKUT Rt. szervezésében az APSN (Advanced Passive Safety Network) és a GTE (Gépipari Tudományos Egyesület) részvételével 2004. szeptember 23-24. között.

Magyarországon az autóbuszok passzív biztonságának vizsgálatai, kutatásai a 70-es évek legelején indultak meg gyakorlatilag a világ motorizációban legfejlettebb részein elindult személyautó fejlesztésekkel egyidőben. Ám miután nálunk az IKARUS Gyár révén az autóbuszgyártás volt a fő profil, ezért a kutatások s fejlesztések is erre a területre irányultak.
Az autóbusz mérétéből, jellegéből, magas költségéből a személyautókra kifejlesztett vizsgálati eszközök és módszerek használhatatlanságából kifolyólag Európában autóbusz passzív biztonsági vizsgálatokat kevesen végeztek, Magyarország – s az AUTÓKUT Rt.- ebben a témakörben úttörő munkát végzett, élenjáró szerepet töltött és tölt be.
Mindehhez szervesen kapcsolódik az az autóbusz ütközésállóság (angol szakszóval: crashworthiness) munkaértekezlet Budapesten, amely az AUTÓKUT Rt. szervezésében az APSN (Advanced Passive Safety Network) és a GTE (Gépipari Tudományos Egyesület) támogatásával lesz 2004. szeptember 23-24. között.

Témák:
1. Autóbuszok ütközésének analízise
Ütközési statisztika, az esetek elemzése, a technikai konkluziók, autóbuszok és más közúti járművek ütközéses baleseteinek összehasonlítása
2. Autóbuszok borulásos balesetei
Számítógép szimulációs vizsgálati módszerek, a vonatkozó EGB. 66. számú nemzetközi előírás kiterjeszthetőségének vizsgálata, a különböző vizsgálati módszerek összehasonlítása
3. Autóbuszok frontális ütközéses balesetei
A nemzetközi előírások áttekintése, az autóbuszvezető védelmének kérdései, a lehetséges előírások és vizsgálati módszerek áttekintése
4. Egyéb passszív bizonsági kérdések

Ajánlott videó

Olvasói sztorik