Belföld

Itthon nem került forgalomba a hibás Siemens-készülék

A Siemens magyarországi cége közölte: idehaza nem értékesítettek olyan mobilkészüléket, amely a hibás szoftverrel van felszerelve.

A Siemens Mobile magyarországi marketing vezetője, Király Béla a FigyelőNet érdeklődésére elmondta: Magyarországon nem került kereskedelmi forgalomba olyan, a Siemens 65-ös sorozatába tartozó készülék, amely a hibás, 11-es szoftverrel van felszerelve.


Korábban a Siemens Mobile szóvivője azt közölte, hogy a szoftverhiba, amelyet a 65-ös sorozat minden fajtájában – C65, CX65, M65, S65, SL65, valamint annak szolgáltatói változatai, CV65, CT65, CXV65 és a CXT65 – felleltek, azt eredményezte, hogy a telefon rendkívül hangosan játszotta le a szétkapcsolási dallamot, amikor automatikusan bontott az akkumulátorok kimerülése miatt.


Király Béla szerint itthon csak azokat érheti kellemetlen meglepetés, akik szürkeimportból származó készüléket használnak, őket is csak akkor, ha az akku lemerülését és a beszélgetés megszakadását követően is a fülükhöz szorítják a készüléket.


A cég arról nem adott felvilágosítást, hány hibás készüléket értékesített, azt ugyanakkor közölte, hogy a felhasználók maguk is “megjavíthatják” készülékeiket a Siemens web-oldaláról két héten belül letölthető szoftver segítségével.

Addig azt javasolják a 65-ös széria használóinak, hogy ne használják a szétkapcsolási dallamot vagy a szétkapcsolási animációt, hogy biztosan elkerülhessék a hangerő okozta veszélyt.
Egyelőre nem lehet kiszámítani, hogyan hat majd a Siemens gazdasági eredményeire a visszahívás. A cég korábban ettől a szériától várta, hogy megnyomja veszteséges telefonüzletágának eladási és nyereségességi mutatóit.


“Nem lehet tudni, hogy a vásárlók ijedtsége, vagy őszinteségünk elismerése lesz-e erősebb” – hangsúlyozta. Pénzügyi részletekről nem adtak felvilágosítást.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik