Az értékesítésben 84 százalék volt az export aránya, ezen. A gyártmányok 29 százaléka az EU-országokban, 34 százaléka az orosz-ukrán piacon, 21 százaléka a tengeren túli és unión kívüli európai országokban talált vevőre.
A lakossági padlóból 33 százalékkal, a parkettából 23 százalékkal többet adtak el, mint az előző év azonos periódusában. A speciális pvc-padlók piacán pedig 67 százalékkal emelkedett a forgalom az első félévben.
A PR-vezető rámutatott: a sport, intézményi és járműipari célokat szolgáló pvc-padlók iránti kereslet rendkívüli növekedést mutat.
A piaci igények kielégítésére az idén kapacitásbővító beruházást hajtottak végre a speciális padlókat gyártó győri Grabo Kft.-ben, amelynek eredményeképp az üzem kapacitása 50 százalékkal évi 2,5-3 millió négyzetméterre emelkedett.
Ugyancsak kapacitásbővítés történt az idén a tatabányai Grabofloor Kft.-ben, ennek eredményeként évente 18-20 millió négyzetméter lakossági pvc-padló készül a gyárban.
Mónus Ágnes emlékeztetett: a Graboplast tavaly nyilvánosságra hozott stratégiájában célul tűzte ki, hogy 2008-ig eléri az európai uniós versenyképességhez szükséges évi 100 millió eurós árbevételt. Az idei év első félévének eredményei előrevetítik, hogy a stratégiai törekvések már 2005 végéig megvalósulhatnak – mondta.