Akár negyven-ötven százalékkal emelkedhet az online reklámpiac – véli Hámori Zsuzsa, az Initiative Media internetes részlegének vezetője. A Világgazdaság összeállításából kiderül, hogy a nagyobb médiakutató cégek szerint is legalább 3 milliárd forinttal nőhet idén a reklámpiac online ágazata, bár ők óvatosabb 20-30 százalékos növekedést jeleznek előre. Az elemzők szerint a konjunktúra fő nyertesei, a vezető portálok lesznek, köztük az Origo, az Index és a Sanoma online portfoliója, amelyek látogatottságukat tekintve ma már a legolvasottabb sajtótermékekkel is felveszik a versenyt.
A portálok leginkább az autós és telekommunikációs hirdetőktől várják bevételük nagy részét , de a sörgyártók és a szépségápolási cikkek forgalmazói is aktívabbak a világháló magyar oldalain.
A piac felfutását nagy mértékben meghatározza, milyen gyorsan nő internetes penetráció, amely 2004 első negyedében 10 százalékos emelkedéssel, 26,1 százalékra nőtt a Szonda Ipsos szerint.
A FigyelőNet kiadója a hírben szereplő Sanoma Budapest Kiadói Rt.