Belföld

Tizedével nőtt a T-Mobile adózás előtti eredménye

A T-Mobile Magyarország 52,8 milliárd forint kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredményt (EBITDA) ért el az első félévben.

A T-Mobile első féléves eredménye 9,3 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi 48,3 milliárd forintot – közölte Sugár András, a társaság vezérigazgatója kedden Budapesten a sajtótájékoztatón.
A vállalat idén az első félévben 126,8 milliárd forint árbevételre tett szert, ami 4,58 százalékkal több az egy évvel korábbi 121,3 milliárd forintnál.

A vezérigazgató az eredmény javulását a hatékonyság növelésével magyarázta. Elmondta: 38 ezer híján 4 millió ügyfelük van, s míg 2001-ben egy dolgozóra 1260 ügyfél jutott, addig ma már 2200. Havonta átlagosan mintegy 20 ezerrel nő a mobilszerződést kötni vágyók száma. A T-Mobile piaci részesedése jelenleg 47,72 százalék. 

A május 1-jétől lehetővé tett számhordozás kapcsán Sugár András közölte, hogy a cég eddig összessen 5234 ügyfelet veszített. Ez azonban nem jelent problémát, mert elsősorban olyan ügyfelek mentek el a cégtől, amelyek viszonylag alacsony forgalmat bonyolítottak le, és közben olyan új ügyfelek érkeztek, akik nagyobb számlát vezetnek a mobilvállalatnál.


A jenlegi hálózatfejlesztés 1 milliárd eurós költségei mellett  a hamarosan megvalósuló harmadik generációs mobilhálózat (UMTS) a mostani 2500 bázisállomásnál 3500-zal több állomás megépítését igényli. Az országos lefedettséghez még 1 milliárd eurót kell fejlesztésekre költeni.


A vezérigazgató szerint akkor épülhet ki gyorsan az UMTS-hálózat, ha a pályázó társaságoknak nem kell magas licenszdíjat fizetniük, s a piacon megfelelő igény mutatkozik az adattovábbításra. A T-Mobile a tervek szerint 2005 végéig a budapesti Belvárosban teremti meg az UMTS-lefedettséget. Ha 2010-ig az ügyfelek legalább 20-30 százaléka nem igényli az UMTS-hálózat használatát, akkor az újgenerációs mobilkommunikáció viszonylag lassan indul el. 

A vezérigazgató mintegy 50 százalék esélyt lát arra, hogy a jelenlegi három mobilszolgáltató mellett egy negyedik új is pályázik majd az UMTS-licenszre. Hozzátette: a pályázat kiírójának nagy a felelőssége abban, hogy milyen fejlesztési ütemet szab meg a társaságoknak. Úgy vélte, a leghelyesebb az lenne, ha ezt a piaci igények alapján tehetnék meg a mobilcégek.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik