Belföld

BMW: jobb lett a vártnál a második negyedév

A német BMW autógyár szerdán 671 millió eurós adózott eredményt jelentett a második negyedévről, míg az elemzők 645 millió eurót vártak.

A BMW a tavalyi második negyedben 568 millió euró adózott eredményt ért el. Az adó előtti eredmény 1,08 milliárd euróra nőtt 947 millióról, a forgalom 11,91 milliárd euróra 10,27 milliárdról. Az elemzők 11,6 milliárd eurós forgalomra számítottak. A második negyedben 321 010 kocsit adtak el, az egy évvel azelőtti 283 296 helyett.

A BMW az első negyedévben 523 millió eurós adózott eredményt ért el a tavalyi első negyedévi 510 millió euró helyett. Az adó előtti eredménye 851 millió euróra nőtt 830 millióról. A forgalma 10,8 milliárd euróra gyarapodott az első negyedben az egy évvel korábbi 10,3 milliárdról.

Az első negyedévben 269 973 autót adtak át, egy évvel korábban 261 573-at. A gyenge ágazati értékesítési adatokat messze túlszárnyalva a BMW eladási rekordot ért el az idei első félévben: 8,5 százalékkal növelte eladásait a tavalyi első félévhez képest, 590 983 eladott gépjárműre.

Egész évre ismét rekorderedményeket jósoltak a cégnél, növekvő értékesítésből. A BMW alapmárkánál 5-10 százalékra várják az eladások növekedését az idén, és mivel az angol Mini forgalmában is bővülést várnak, a teljes forgalomnövekedést 8 százalék körülire valószínűsítik.

Tavaly a BMW adó előtti eredménye 2,8 százalékkal 3,21 milliárd euróra csökkent, az új modellek beruházási költségei és a korai nyugdíjazási program 110 millió eurós terhe miatt. Az adózott eredmény tavaly 1,95 milliárd euróra csökkent a2002-es 2,02 milliárdról. A BMW forgalmát az erős euró 2,1 százalékkal 41,5 milliárdeuróra nyomta le tavaly. Változatlan árfolyamon a forgalma 4,2 százalékkal nőtt volna.

Az eladott autók számát tavaly 4,5 százalékkal 1,1 millióra növelték.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik