Belföld

Veszített értékéből a Coca-Cola, mégis vezet

Akárcsak 2003-ban idén is a Coca-Cola vezeti a világ legértékesebb márkáinak a rangsorát. A dobogó második fokán a Microsoft, a harmadikon az IBM áll - írja a Napi Gazdaság.

Az Interbrand tanácsadó cég nemzetközileg elismert, komplex kalkulációja szerint a Coca-Cola a világ legértékesebb márkája, bár az újítások hiánya és a gyenge menedzsment miatt az értéke 4 százalékkal esett. Ennél többet, 6 százalékot veszített a második helyezett Microsoft, ami főleg a vírustámadásokkal és a Linux terjeszkedésével magyarázható. A tízes élcsapatban azonban a Nokia a legnagyobb vesztes, amely nem tudott megfelelő termékekkel reagálni konkurensei előretörésére. Vele ellentétben a Toyota az új modelleknek és kiváló minőségnek köszönhetően látványosan erősödött.

Idén azok a márkák erősödtek, amelyek igyekeztek vásárlóival azt éreztetni, hogy ők a márka tulajdonosai – áll az Interbrand kommentárjában. Az év legnagyobb nyertese a fenti logika szerint az Apple, az Amazon.com és a Samsung volt. Az elmúlt esztendőt a legrosszabban a Nokia, a Ford, az AOL és a Kodak zárta.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik