A BKV Rt. első körben 5 trolibuszt vásárol saját forrásaiból – közülük az első ez év decemberében, míg a további négy jármű 2005. február végéig áll üzembe. A trolibuszok nettó beszerzési ára a szerződés négyéves időtartama alatt 76.7 millió forint.
További trolibuszok beszerzéséről pénzügyi lehetőségeinek függvényében dönt BKV Rt. – mondta Aba Botond.
A troli-tenderre 4 cég adta be ajánlatát, a Szegedi Közlekedési Kft., a Ganz Transelektro Közlekedési Rt., az Ikarusbus Járműgyártó Rt. és a Skoda Elektric s.r.o. A nyertes Ganz Transelektro Közlekedési Rt. lengyel kooperációban gyártandó “GANZ-SOLARIS Trollino 12” tipusú – magyar elektromos hajtás, lengyel kocsiszekrény – ajánlatával bizonyult a legjobbnak.
A trolik akkumulátoros segédhajtással mintegy 3 km-es szakaszon felsővezeték nélkül is müködnek – mondta Dunai Zoltán a Ganz Transelektro Közlekedési Rt. vezérigazgatója. Ez dugóknál vagy bármilyen rendkivüli eseménynél menekülési útvonalat tesz lehetővé – tette hozzá. Ugyanilyen trolikra megkötött illetve teljesítés alatt lévő szerződése van az Ganz Rt-nek Róma, Nápoly, Riga, Tallin városával is.
A BKV Rt. troli-parkja 178 darabból áll, amelyek átlagéletkora 17 év. A 45 új trolival az átlagéletkor 10 évre csökken.