A közterület-felügyelők most azzal foglalatoskodnak, hogy megtisztítsák az állomásokat a jogellenes helyfoglalóktól. A drosztrendelet az érdekvédők szerint nem oldja meg a legfontosabb problémákat, például nem szűri ki az utasokat átvágó hiénákat.
Antal Attila, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) közlekedési osztályának vezetője szerint rendeletben kellene szabályozni, hogy hányan és milyen tarifával fuvarozhatnak. A pályaudvarok környékén még mindig megtalálhatók a többnyire társasághoz nem tartozó, “mezítlábas” taxisok, akiknek van képük egy kétezer forintos fuvarért hatezret is elkérni. “Akit megkárosítottak, tehet ugyan panaszt a hatóságoknál, de az ügyintézés hatékonysága alacsony” – mondja Antal Attila. Az osztályvezető szerint “csökkent a fogyasztóvédők aktivitása a taxisfronton”.