Belföld

Teszt: Nissan X-Trail 2,5 Elegance

Kipróbáltuk a Nissan szabadidő-autóját, mely robosztus formájával, és átlagosnál jobb terepjáró tudásával emelkedik ki a SUV-ok népes táborából. Tekintse meg tesztfotóinkat! >>

A japán tervezők fittyet hányva a mai trendeknek, egy meglehetősen brutális formatervet készítettek. Az X-Trail az átlagosnál nagyobb méreteivel, és konzervatív vonalaival némileg kilóg a SUV-ok népes táborából. A tekintélyt parancsoló külső mögött azonban nem egy vérbeli off-road menő, hanem egy remekül használható hobby terepjáró rejtőzik.


Teszt: Nissan X-Trail 2,5 Elegance 1


Szokatlan belső

A Nissan tervező gárdája a robosztus külsőhöz kissé szokatlan belsőt társított. Az X-Trailben ugyanis a műszerfal nem a megszokott helyen, hanem középen található, de nem ez az egyetlen furcsaság. A középkonzolon ugyanis helyet kapott két palackhűtő, ahol egy-egy dobozos üdítőt hűthetünk.


A felhasznált műanyagokra leginkább a praktikum jellemző, nem kopogósak, de nem is csúcsminőségűek. Ez azért fájó, mert a remek tapintású vajszínű bőrrel borított ülések mellett erős a kontraszt. Akár elöl, akár hátul foglalunk helyet a bőrfotelekben mindenütt bőséges a fej, és lábtér. A hátsó sorban akár három felnőtt is kényelemben utazhat, ráadásul még az üléstámlák dőlésszögét is beállíthatják.


Teszt: Nissan X-Trail 2,5 Elegance 2

A pakolórekeszek terén az X-Trail remekül áll, hiszen a kesztyűtartón és az állítható könyöktámaszban rejtőző rekeszeken kívül, még számos kisebb-nagyobb zseb és tároló kínálkozik az apróbb tárgyak elrejtésére. A nagyobb poggyászok, pedig az alapból 410 literes csomagtérben kapnak helyet. Nagyon praktikus megoldás, hogy a csomagtér alját borító műanyag kivehető és lemosható, így nem kell vesződni egy sáros Mounten Bike vagy a vadászholmi szállításánál sem.


Teszt: Nissan X-Trail 2,5 Elegance 3

Takarékos motor

A Nissan X-Trail csúcsváltozatában egy négyhengeres 2,5 literes benzinmotor kapott helyett. Az erőforrás 165 lóerőt és 230 newtonméteres nyomatékot képes produkálni, ami nem kimagasló érték, de egy terepjáróba bőven elég. Szerencsére a motor már alacsony fordulaton is nyomatékos, és a kocsi méreteihez képest a fogyasztása is jónak mondható. A menetteljesítmények nagyjából egy középkategóriás autó szintjén vannak, a 9,9 másodperces 100-ra gyorsítás kifejezetten jónak mondható.


Teszt: Nissan X-Trail 2,5 Elegance 4

Az X-Trail aszfalton teljesen személyautósan viselkedik, ebben nagy szerepe van a kellemes hangolású futóműnek, ami kicsit elringatja a kasztnit, de mégis feszes. Terepjáró létére nagyon jól lehet vele kanyarodni, billegése ugyan érezhető, de cseppet sem zavaró. A jóindulatú futóműnek van még egy remek tulajdonsága, jellegéből adódóan ugyanis a durvább úthibákon és a kátyúkon is komfortos marad, így nem okoz stresszt a budapesti úthálózat sem.

A városban a legnagyobb gondot a parkolás jelenti, mivel sajnos sem tolatókamera, sem radar nem segíti a vezetőt. A dugóban való araszolást megnehezíti a japánoktól szokatlanul kemény kuplung, amely sajnos komoly izommunkát igényel.

Pozitív meglepetés

 Műszaki adatok

Motor: 2488 cm3-es, soros, négyhengeres benzinmotor
Váltó: ötfokozatú kéziváltó
Hajtás: elektronikusan kapcsolható négykerékhajtás
Teljesítmény: 165 LE /6000min
Nyomaték: 230 Nm /4000min
Saját tömeg: 1470 kg
Hossz/szél./mag.: 4510/1765/1750 mm
Tengelytávolság: 2625 mm
Csomagtér: 410 l
Végsebesség: 187 km/h
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,9 s
Fogyasztás:(város/országút/vegyes) 12,6/7,6/9,4 liter/100 km.
Tesztfogyasztás (átlag):
11,8 l/100 km
Üzemanyagtartály: 60 l
Abroncsok mérete: 215/65/R16
Tesztautó alapára:
9 590 000 Ft
Garancia: 5 év/100 000 km teljeskörű

A szabadidő-autókat eredetileg aszfaltra szánták, de az emelt hasmagasság és az összkerék-hajtás természetesen némi terepjáró képességet is kölcsönöz. Az X-Trail ezen a téren komoly meglepetést okoz, hiszen annak ellenére, hogy utcai gumikkal szerelték, még közepesen nehéz terepviszonyokkal is elboldogul.

Az autó alaphelyzetben elsőkerék-hajtású, de a középkonzolon található kapcsolók segítségével választhatunk még az Auto és a Lock üzemmódok közül is. Az előbbi az útviszonyoktól függően változtatja a hajtást, két-, illetve összkerékhajtás között. Míg az utóbbi fix 57:43 arányban osztja meg nyomatékot az első és a hátsó tengely között.

Terepen, biztos ami biztos, érdemes rögzíteni a hajtásarányt, de kisebb emelkedőkön vagy havas, csúszós úton az automatika is remekül elboldogul, ráadásul ilyenkor a fogyasztás is kedvezőbben alakul. Sajnos a hajtásláncban nincs felező, így komolyabb emelkedőn a kuplung extra terhelést kap.


Teszt: Nissan X-Trail 2,5 Elegance 5


Értékelés

Az Elegance kivitelű X-Trail remekül felszerelt, megtalálható benne szinte minden kényelmi, és biztonsági berendezés: digitklíma, elektromos ablakok és tükrök, bőrülések, hat légzsák, ABS, ESP és még egy sor apróság, de sajnos hiányzik a tolatóradar és a fedélzeti számítógép. Az apró hiányosságok ellenére az autó mindennapos használatra kiváló, és terepjáró-képességével messze túlszárnyalja legtöbb konkurensét.


 

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik