Az utasok csak a járműveket látják – a jelző- és biztosító berendezéseket, a 150 megawatt teljesítményt nyújtó 37 áramátalakítót, valamint a több ezer kilométernyi kábelt nem. Hogy milyen fontos szerepük van ezeknek a közlekedésben, jól mutatják a múlt heti tűzeset következményei.
Meghibásodott egy átalakító kábelrendszere, s mivel a szakemberek a sűrű füst miatt órákig nem tudtak bejutni egy kábelalagútba, áram nélkül maradtak fontos villamosvonalak. Öt órán át nem járt a 4-es, a 6-os, a 17-es, a 19-es, a 61-es és a 41-es villamos. Ekkora kimaradást autóbusszal nem lehet pótolni, ráadásul a buszok kénytelenek dugókban vesztegelni, a villamosok pedig szabadon haladhatnak zárt pályájukon.
Szabó János, a BKV áramellátási szakszolgálat-vezetője azt mondta, a tűzeset és az azt követő leállás nincs összefüggésben a berendezések műszaki állapotával. Ám ehhez hasonló üzemzavarok egyre gyakrabban fordulhatnak elő, ha nem változik a BKV pénzügyi helyzete.
