Az AmCham tanulmányában aggasztónak nevezi, hogy egyre csökken a nemzeti össztermékből az oktatásra fordított rész. A tanulmány szerint míg egy évtizeddel ezelőtt a GDP 6,5 százalékát, addig 2000-ben alig 4,5 százalékát fordítottuk oktatásra, s ez aggasztó tendencia.
Az AmCham és a tanulmány szerzőjeként megnevezett PricewaterhouseCoopers nemzetközi tanácsadó cég a felsőoktatási intézmények gazdasági önállóságának növelését, a képzési anyagok korszerűsítését és az idegennyelv-tanulás lehetőségeinek a növelését szorgalmazzák. Azt javasolják, hogy a főiskolák és egyetemek rendelkezhessenek saját számlával, és bevételeik felett saját maguk rendelkezhessenek. Ez lehetővé tenné többek közt az oktatói gárda differenciált bérezését és azt is, hogy az üzleti élet résztvevői közvetlenül támogathassák az intézményeket. Nélkülözhetetlennek tartják a korszerű és a gazdasági élet által diktált ismeretanyag beépülését is, sőt azt javasolják, hogy a nagyvállalatok is vegyenek részt az akkreditációs bizottság munkájában. A szakmai gyakorlatok időtartamát a jelenlegi egy hónapról kiterjesztenék egy évre, s ennek finanszírozását a vállalatok által fizetett szakképzési hozzájárulásból képzelnék el.
