A Malév azért szeretne csatlakozni a Sky Team szövetséghez, mert egyes elemzői számítások szerint akár 10 százalékkal is növelhetné ezzel eladásait.
Sándor László, a Malév Rt. elnök-vezérigazgatója korábban azt nyilatkozta, hogy a magyar légi vállalat társulni akar az Air France-vezette Sky Team szövetséggel, s stratégiai partnerével, a holland KLM-mel folynak a tárgyalások erről.
Az Európai Bizottság bizonyos feltételekkel február 11-én jóváhagyta a francia és a holland légitársaság, az Air France és a KLM fúzióját: ezzel üzleti forgalom szempontjából a világ legnagyobb, utasszámot tekintve pedig a világ harmadik legnagyobb légitársasága jöhet létre.
A fúziót az illetékes amerikai hatóságnak is jóvá kell hagynia, de szakértők szerint ez nem lehet kétséges, mert a tengerentúli útvonalakon a fúzió nem károsítja jelentősen a konkurenciát.
A fúzió részvénycsere révén jön létre, ennek értékét a terv tavaly szeptemberi bejelentésekor 784 millió euróra becsülték. A két légitársaságot egy holding alá szervezik, amelyben a francia állam 44, az Air France többi részvényese 37, a KLM-részvényesek pedig 19 százaléknyi tulajdonjoggal rendelkezik majd. A fúzió nyomán a KLM csatlakozik a SkyTeam szövetséghez, amelynek két vezető légitársasága eddig az Air France és a Delta Airlines volt.
Az Air France jelenleg 354 repülőgépet üzemeltet, a KLM 152-t, a két cég összesített üzleti forgalma a 2002-2003-as évben 19,17 milliárd euró volt (szemben a második helyezett American Airlines 17,3 milliárd dolláros adatával), s a francia-holland “páros” együtt 2002-ben 62,812 millió utast szállított.
Az Air France-KLM “házasság” az európai légiközlekedési szektor alapvető átalakulását indíthatja meg. Loyola de Palacio, az Európai Bizottság közlekedési ügyekért felelős tagja már régóta hirdeti, hogy hosszabb távon csak három-négy európai légitársaság őrizhet meg valóban világméretű hálózatot, a többiek kénytelenek lesznek visszaszorulni regionális szintre. Egyes szakértők szerint a következő ilyen összeolvadás a British Airways és a spanyol légitársaság, az Iberia “házassága” lehet. Korábban az olasz Alitalia is jelezte, hogy szeretne csatlakozni az Air France-KLM fúzióhoz, de e két utóbbi cég tulajdonosai azzal válaszoltak, hogy ehhez előbb privatizálni kell az olasz légitársaságot, s rendbe kell tenni pénzügyeit.