Az ingatlanok eladása a következő években 10-15 milliárd forinttal gazdagíthatja a vasút költségvetését, de ez aligha elég a fejlesztésekre: az elővárosi vasút színvonalának javítására szánt harminc új motorvonat 32-35 milliárd forintba kerül.
Márciusban, de legkésőbb május elején, a tervezett alapítói ülésen véglegesíti a MÁV Rt. igazgatósága a társaság kedden elfogadott 2004-es üzleti tervének keretszámait. Az ország legnagyobb vállalatánál úgy számolnak: hazánk EU-taggá válása után a vasút finanszírozásának szabályait a még csak készülő, új, állam–MÁV szerződés határozza majd meg. Emellett a cég életére feltehetően hatással lesznek a beharangozott költségvetési szigorítások is.
A MÁV szolgáltatási színvonalának javítását szolgáló fejlesztésekhez elsősorban a vasút meglévő eszközeinek értékesítésével kell megteremteni a forrásokat – jelentette ki a társaság hét elején megtartott igazgatósági ülésén Csillag István. A gazdasági és közlekedési miniszter a többi között arról beszélt: a MÁV reformja egyet jelent a piacnyitásra, a vasúti liberalizációra való felkészüléssel, a többi szállítási ágazattal szembeni versenyképesség fokozásával. Csillag közölte: a MÁV vezetői addig minden ellenkező híresztelés ellenére a helyén maradnak, amíg a társaság átalakítása a kijelölt irányba halad.
