Chrysler ME412
A Chrysler igazi meglepetéssel rukkolt elő. A rendkívül agresszív formájú sportkocsiba ugyanis az AMG hatliteres, négy turbófeltöltős V12-es motorját építették. Az extrém aggregát 850 lóerő és 1150 Nm-es nyomaték előállítására képes. A kocsi karosszériája szénszálas kompozit anyagokból készül, így mindössze 1310 kg tömegű.
A kimagaslóan jó súly-lóerő aránynak köszönhetően az ME412-es 2,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra, de 10,6 másodperc alatt már 230-cal száguld. Ez az elképesztő hajsza egészen 400 km/óráig tart. Ezekkel a paraméterekkel a Chrysler jó esélyekkel indul a világ leggyorsabb autója címért. A modell ugyanolyan erődemonstráció, mint a tavaly bemutatott Dodge Tomahawk, de ebben az esetben nemcsak a meghökkentő formaterv, hanem az autó műszaki megoldásai is parádésak.
Corvette C6
A Chevrolet legnagyobb újdonsága az amerikai sportautó-legenda legújabb, immáron hatodik generációjának bemutatása. A formát tekintve a legnagyobb újítás, a fixen beépített fényszóró-egység, melynek hatására a Corvette orra leginkább a Ferrarikra emlékeztet. Az autó motorja is megújult, ezentúl 6 literes, 400 lóerős, V8-as erőművek hajtják majd a sportgépet. A C6 a hagyományokhoz híven négysebességes automata váltóval vagy hatsebességes manuális váltóval rendelhető. A 2005-től piacra kerülő modell 4,3 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége pedig 290 km/óra körül alakul.
Ford Mustang
A Ford végre bemutatta a Mustang szériaérett változatát. A kocsi ugyan már a tavalyi szalonon is szerepelt, ám akkor még csak tanulmányként. Az 1964-es legendás Mustangra emlékeztető formát tavaly kitörő örömmel fogadták, így egy percig sem volt kétséges, hogy az autót szériában is gyártani fogják. A tetszetős formához azonban csak átlagos műszaki tartalom társul: maradt a merev tengely hátul, és a jól ismert motorok.
Lincoln Mk. X
A Ford luxus márkája, a Lincoln ezúttal egy tanulmánnyal jelentkezett. Az Mk. X (Márk ten) a Ford Thunderbird alapjaira épül, a karosszéria arányai szinte teljesen megegyeznek.
A lenyitható üvegtetős kupé-kabrió luxuskivitelű belsőt kapott. Szinte mindent világos bőr borít, díszítő elemként, pedig polírozott alumíniumot és ébenfát használtak. A kocsi mozgatásáról 3,9 literes 280 lóerős V8-as motor gondoskodik, ami ötfokozatú, kézzel is kapcsolható automata váltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket.
Saturn Curve
A General Motors egyik kevésbé ismert márkája, a Saturn új sportos arculat kialakításán fáradozik, ezért a most bemutatott Curve mérföldkő lehet a cég életében. A GM új platform-stratégiájában szereplő kappa vázra épülő kocsi műszaki alapja gyakorlatilag megegyezik a Pontiac Solstice modellel.
Az orrmotoros, hátsókerék hajtásos autóban az Opel 2,2-es Ecotech motorjának mechanikus kompresszorral feltuningolt 200 lóerős változata dohog. Az anyavállalat elképzelései szerint a Saturn hamarosan egy sportos márka lesz, melynek első lépcsője a Curve.
Shelby Cobra Úgy tűnik, a Ford a Mustang és a GT40-es után újraéleszti a szintén legendás AC Shelby Cobrát. Az új GT40-est megálmodó formatervező csapat most is remek munkát végzett. Az autó tökéletesen ötvözi a régi modell jellegzetes design-elemeit a legmodernebb formai irányzatokkal. A Cobra legendájához szervesen hozzá tartozott a Ford hétliteres V8-as motorja. Napjainkban azonban már nincsenek ekkora monstrumok, így a tervezőknek meg kellet elégedniük egy 6,4 literes V10-esel.
A Ford moduláris motorcsaládjának oszlopos tagja komoly teljesítménynövelő kúrán esett át, melynek eredményeként az erőmű 605 lóerős, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 680 Nm. A menetteljesítményekről egyelőre nincsenek pontos információk, de az biztos, hogy kevesebb mint 4 másodperc alatt gyorsul 100-ra. Az autó szériagyártásáról még nem született döntés, de a rendkívül kedvező fogadtatás miatt feltehetőleg pozitív lesz.
Lexus GS
Az amerikai gyártók mellet természetesen a japánok is rengeteg újdonsággal jelentkeztek. Ezek közül is talán a teljesen új Lexus GS a leginkább figyelemfelkeltő. A tengerentúlon hatalmas népszerűségnek örvendő modell új verziója a jellegzetes orr-rész kialakításáról azonnal felismerhető: az elnyújtott ikerlámpák és a szélesebb hűtőrács miatt a kocsi sokkal sportosabb. Ezt az érzés tovább fokozza a luxusautóknál szokatlan, kupészerűen ívelő tetővonal is.
A Lexus GS nemcsak formailag változott jókorát, hanem műszaki tartalmát tekintve is. A motorpaletta az elődhöz hasonlóan kéttagú, ám az új erőforrások mindegyike V-elrendezésű. A kisebb verzió 3 literes, hathengeres, 245 lóerős, a csúcsmodell pedig 4,3 literes, 300 lóerős, V8-as. Mindkét motorváltozathoz hatsebességes, szekvenciálisan is üzemelő automata váltót kínálnak. A sorozat másik újdonsága az állandó négykerékhajtás.
Nissan Actic
A Nissan Actic tanulmányautó elsősorban a családosokat célozza meg. A két hagyományos első ajtó mögé két tolóajtót építettek, s az ajtók B-oszlop híján egyetlen hatalmas nyílást takarnak, használatukkor a legnagyobb csomagok elhelyezése sem okozhat gondot.

Hosszú távú utazásoknál pedig egy áramvonalas utánfutó csatlakoztatható, melybe további csomagok férnek. Érdekesség, hogy az autó távirányítójába 100 GB-os adattárolót építettek.
Mitsubishi Concept-E
A Mitsubishi egy merész formájú hibrid sportkocsit mutatott be. Az autó hajtásáról két motor gondoskodik: az első kerekeket 3,8 literes, változó szelepvezérlésű, V6-os motor hajtja, amely 270 lóerős. A hátsó kerekek hajtásáról 200 lóerős villanymotor gondoskodik.
A rendszer érdekessége az úgynevezett E-Boost funkció. Ennek hatására rövid ideig mindkét erőforrás maximális teljesítményen üzemel, ilyenkor 470 lóerő mozgatja a sportos Mitsubishit.
Mercedes SLK II
A Mercedes az amerikai piacon mutatta be először az SLK második generációját. Az új modell több részletében is az SLR szupersport-autóra emlékeztet. A kocsi nemcsak formájában emlékeztet a bátyjára, hanem műszaki paramétereiben is. Az SLK kétségkívül felnőtt, az új modellbe rengeteg műszaki csemege került, és immáron nagy teljesítményű motorokkal is elérhető.
Az alapmotor továbbra is a 163 lóerős 1,8-as kompresszoros, de lesz 3,5 literes új V6-os erőforrás is, nem is beszélve a 360 lóerős AMG V8-asról. Szintén újdonság, hogy a nagyobb motorokhoz a kézi váltó alternatívájaként a 7G-Tronic nevű hétsebességes automata jár.



