A harmadik legnagyobb japán szórakoztató elektronikai gyártó Sanyo digitális kameráinak globális árbevételét a 2005 áprilisában kezdődő üzleti évben 300 milliárd jenre kívánja növelni; a cég folyó évre becsült bevétele ebben az ágazatban 200 milliárd jen. A társaság már jelenleg is a világ legnagyobb digitális kamera gyártója, ám az általa készített kamerák 90 százaléka más gyártók (pl. Olympus) neve alatt kerül a piacra.
A Sanyo azt reméli, erejét arra használhatja, hogy még nagyobb részt szerezzen meg a felfutóban lévő, tavaly 10 milliárd dolláros digitális kamera piacból. A Sanyo fontos gyártója a digitális kamerákban és a fényképező mobiltelefonokban használatos képrögzítő chipeknek, legnagyobb gyártója az újratölthető elemeknek. A Sanyo rögzítette, hogy mobiltelefon eladásainak bevételét a 2006 márciusáig tartó üzleti évben 500 milliárd jenre kívánja növelni; a folyó év becsült bevétele 345 milliárd jen. A cégcsoport üzleti eredményét a 2005/2006-os üzleti évben 160 milliárd jenre kívánják megnövelni; az idei előrejelzés – 2,45 ezer milliárd jenes bevétel mellett – 101 milliárd jen.
Az oszakai központú társaság céljai között szerepel az is, hogy a 2007 áprilisában kezdődő üzleti évben már majd 100 milliárd jen értékben adjanak el autós multimédia cikkeket – audió- és navigációs berendezéseket; az idei év ebben az ágazatban 47 milliárdos bevételt ígér. Nagyratörő terveinek részeként a Sanyo új kínai üzem létesítését is tervezi; ott autós multimédia termékeket gyártanak majd. A cég már az idén meg kíván jelenni a DVD felvevők piacán is, ahol nagy versenytársai, a Matsushita Electric Industrial Co Ltd és a Sony Corp már nagy versenyben állnak egymással.
A Sanyo részvényeinek árfolyama a szerdai napot 1,2 százalékos emelkedéssel 589 jenen zárta, miután a nap folyamán 600 jenen is forgott – ezen az árszinten 2002 májusa óta nem járt.
