Belföld

Közbeszerzés nélkül épülhet tovább az M5-ös

Miután megvette, a német Bau Holdingnak adná át a kormány az Alföld Konceszsziós Autópálya Rt.-t az M5-ös következő szakaszának megépítéséért cserébe - olvasható a Népszabadságban.

Közbeszerzés nélkül építtetheti meg az M5-ös autópálya következő, 45 kilométeres szakaszát Kiskunfélegyháza és Szeged között a kormány egy jogi lépéssorozat révén. Miután a kabinet kivásárolja az M5-öst üzemeltető Alföld Koncessziós Autópálya (AKA) Rt.-t – és átvállalja a cég 50 milliárd forint hitelét –, a társaságot az M5-ös továbbépítéséért cserébe az egyik jelenlegi tulajdonosnak, a német Bau Holdingnak adná át – értesült a Népszabadság.

A gyorsforgalmi út új, Kiskunfélegyházától Szegedig tartó szakasza az előzetes kalkulációk szerint 75-90 milliárd forintba kerül. Az állam az építési költségek átvállalásáért cserébe a sztráda elkészülte után úgynevezett rendelkezésre állási díjat fizetne az AKA Rt.-nek, illetve új tulajdonosának. A kormány számára a megoldás azért is előnyös, mert miközben az M5-öst – választási ígéretének megfelelően – bekapcsolja a megfizethető matricás állami díjrendszerbe, a továbbépítéséhez kapcsolódó költségeket a 2006 utáni évek állami költségvetésére terheli.


Ajánlott videó

Olvasói sztorik