A Boeing az elmúlt évben 26 százalékkal kevesebb, összesen 281 repülőgépet adott át megrendelőinek, ennek több mint a fele a Boeing 737-es legújabb fajtája volt, amelyet a légitársaságok rövid és középtávú utakra használnak. A Boeing, katonai részlegével együtt változatlanul a világ legnagyobb repülőipari vállalata, nem közölt az egész évre szóló megrendelési adatot, december 23-án azonban honlapján 236 megrendelést tüntetett fel. Az európai EADS repülési, védelmi és űripari konzorcium 80 százalékos tulajdonában lévő Airbus hivatalos adatait január 15-ig nem teszi közzé, a 300-ik gépét azonban 2003-ban Szingapúrnak szállította le, karácsony előtt. Az Airbus maradék 20 százaléka a brit repülőipari és hadiipari csoport, a BAE Systems Plc tulajdona.
A chicagói központú, de polgári repülési tevékenységét Seattle-ből irányító Boeing 2003-ra 280 gép eladását tervezte. 2002-ben még száz géppel többet adott el. A tavalyi volt a legkisebb szállítás 1996 óta, amikor 271 gépet adott el. 1999-ben, amikor a légitársaságok még szerfelett nyereségesek voltak, a Boeing 620 gépet szállított ki. Ágazati szakértők egy ideje már számítottak arra, hogy az Airbus lekörözi a Boeinget, de ezt erre az évre várták. A Boeing, az amerikai hadsereg második fő beszállítója, jelenleg több problémával szembesül, két vezető tisztségviselője nemrég távozott.
Phil Condit elnök-vezérigazgató tavaly mondott le a katonai szállítások teljesítményének problémái miatt, Michael Sears pénzügyi vezetőt pedig tavaly novemberben eltávolították a cégtől. A Boeing kedden James Bellt nevezte ki a cég új pénzügyi vezetőjévé. A Boeing kedden 14 centes visszaeséssel 41,93 dolláron zárt a New York-i értéktőzsdén. Szerda délelőtt az EADS 18,11 euró volt a párizsi értéktőzsdén, 1,46 százalékkal drágább a keddi, 17,85 eurós zárónál. Szerdán 17,92 eurón nyitott. Szerdán 3,93 százalékkal olcsóbb volt, mint az év első kereskedési napján – eddig 19,05 és 17,85 euró között alakult az ára -, és 57,75 százalékkal drágább volt, mint egy éve.
