Gulyás László szerint minden remény megvan arra, hogy a Fővárosi Közlekedési Felügyelet által jelzett határidőt megelőzően az összes szükséges dokumentum birtokában az engedélyezési eljárás döntő lépését jelentő közigazgatási bejárás kitűzhető és megtartható lesz, amelynek eredményeképpen az engedélyezési eljárás eredményesen lezárulhat.
A Fővárosi Közlekedési Felügyeletnek az eljárás folytatásakor közölt hiánypótlási listáján szereplő feltételek egy része már teljesült, a többi mielőbbi kielégítésére rövid határidőn belül sor kerül – áll a projektigazgatóság közleményében. A BDR felidézi, hogy a budapesti 4. számú metróvonal vasúthatósági engedélyezési eljárása – amely lényegében a létesítési engedély – 1999 februárjában kezdődött meg a Fővárosi Közlekedési Felügyeletnél. Az eljárás során felvetődött kiegészítések, hiánypótlások iránti igények túlnyomó része rendezésre került 2001-ig, amikor a jogerős környezetvédelmi engedély kiadásáig az eljárást a hatóság felfüggesztette. A jogerős környezetvédelmi engedély 2003 novemberében született meg, így a Fővárosi Közlekedési Felügyelet erről decemberben értesülve folytathatta az eljárást.
Az eljárás felfüggesztésének ideje alatt természetesen a metróvonal előkészítésének munkái nem álltak le, több, új módszerekkel elvégzett vizsgálat, méréssorozat, tanulmány eredményei egészítette ki a korábbi ismereteket. Ezek jelentős része meg is haladja azt a szintet, ami az engedélyezési eljárás alapvető igénye – áll a BDR közleményében. Ezen új ismeretek birtokában a beruházó javaslatot tett a metróvonal néhány műszaki jellemzőjének optimalizálására, változatására, a minden beruházásnál számításba veendő kockázati tényezők további csökkentésére. Ezek közé tartozik a vonalvezetés kismértékű korrekciója a Duna alatti átvezetésnél, egyes állomások helyzetének minimális eltolása, építéstechnológiai lehetőségek kombinálása – fogalmaz a közlemény.
A BDR hangsúlyozza: e változtatási javaslatokat a környezetvédelmi engedély kiadásánál az érintett hatóság már figyelembe vette és jóváhagyta. Ezek átvezetése a vasúthatósági engedélyezési tervdokumentáción megtörtént, a változtatásokat tartalmazó anyagot a beruházó 2003 karácsonya előtt a Fővárosi Közlekedési Felügyeletnek benyújtotta.
