Belföld

Peugeot 406 3.0 V6 Supreme – meglepetés

Teszteltük a 406-os Peugeot csúcsváltozatát. A kifutó modell cseppet sem hivalkodó, ugyanakkor képes akár 240-nel is száguldani. Tekintse meg képgalériánkat! >>

A Peugeot középkategóriás limuzinja fölött kétségkívül eljárt már az idő, nemsokára érkezik a teljesen új 407-es. Tesztünk azonban egy igazán érdekes, egyedi példányt, a 406-os csúcsmodelljét mutatja be.


Peugeot 406 3.0 V6 Supreme – meglepetés 1

Kattintson a képre!

Brutális motor

A kocsi érdekessége a motortérben lapuló 210 lóerős 3 literes V6-os erőmű. Középkategóriás autóba ekkora motort csak ritkán építenek, de különleges sportmodellekben például előfordul. A Peugeot-nál azonban máshogy gondolták, és egy teljesen hétköznapi, cseppet sem agresszív külejű kocsiba szerelték a brutális erőforrást. A kocsi olyannyira nem hivalkodó, hogy mindössze az oldalára biggyesztett kis V6-os felirat engedi sejtetni a kocsiban lakozó brutális fenevadat. De éppen ez a jó a 406-osban: senki sem feltételezi, hogy milyen komoly gép is a modell.

A hathengeres motor már egészen alacsony fordulatról elementáris erővel gyorsítja kocsit, ráadásul mindezt öblösen mély hangaláfestéssel teszi. A sima járású háromliteres minden fordulattartományban meggyőző erőtartalékkal bír, a 210 lóerő elegendő a legtöbb forgalmi helyzet magabiztos megoldásához.

Nem elég sportos


Peugeot 406 3.0 V6 Supreme – meglepetés 2

Kattintson a képre!

Az igazi örömautózást leginkább a hosszú úton kapcsolható kissé bizonytalan megvezetésű váltó gátolja. A kormányzás túlzottan könnyűre sikeredett, így a vártnál kevesebb visszajelzést kapunk. A precíz irányíthatóságot a kocsira szerelt Kléber téli gumik sem igazán támogatták, az autó a gyors kormánymozdulatokra kissé késve reagált. Ezt – a hibaként nem igazán felróható apróságot – leszámítva, a Peugeot kanyarban biztonságos alulkormányozottsággal fordul, de kikapcsolt menetstabilizátorral (ESP) történő provokálásra a hátulja is hajlamos megindulni.

Nem kétséges, hogy a 406-nak ez a változata nem a szűk hegyi szerpentinekre, hanem hosszú távú és nagy sebességű utazásra termett. A franciásan lágyra hangolt futómű a városban is jól vizsgázik, könnyedén vasalja ki az úthibákat. A dugókban araszolásnak csupán egyetlen hátránya van, hogy a 3 literes motor akár 14 litert is elnyel száz kilométeren.


Peugeot 406 3.0 V6 Supreme – meglepetés 3

Kattintson a képre!

Pazar belső

A hagyományos Peugeot-kialakítású utastér elegáns, kerüli a formai meglepetéseket. A tesztautó igazán exkluzív beltérrel büszkélkedhet: a gyönyörű vajszínű bőrkárpit nagyon sokat dob az enteriőrön. Az ülések elöl és hátul is egyaránt kényelmesek, az utasok fölött és a vállak körül is nagy a távolság.


Peugeot 406 3.0 V6 Supreme – meglepetés 4

Kattintson a képre!

Az üléslap hosszú, így a valóban hosszú utak sem fárasztják ki az utazókat. A kényelmet lehajtható könyöktámaszok fokozzák, sajnos a gerinctámasz hiányzik. A puhán burkolt műszerfal kellemes tapintású, de a középkonzol designján már érződik, hogy nem a legújabb trend szerint készült. Bosszantó, hogy egy ilyen gyönyörű beltér miért nem kaphatott króm belső kilincseket, a karcolódásra hajlamos fekete műanyag meglehetősen indokolatlan választásnak tűnik.

 Műszaki adatok

Motor: 2946 cm3-es, V6-os benzines
Hajtás: elsőkerékhajtás, ötfokozatú kéziváltó
Teljesítmény: 152 kW ( 210 LE) 6000/min
Nyomaték: 285 Nm 3750/min
Saját tömeg: 1455 kg
Hossz/szél./mag.: 4598/1765/1404 mm
Tengelytáv: 2700 mm
Csomagtér: 430 l
Végsebesség: 240 km/h
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,9 sec
Gumiméret: 205/60 R 15 W
Fogyasztás (városon kívül/város/vegyes): 7,2 / 13,7 / 9,2 l/100 km
Tesztfogyasztás: 12,1 l/100 km
Üzemanyagtartály: 70 l
Listaár: 6.270.000

Full extrás

Csúcsmodellhez méltón a felszereltségi lista nagyon hosszú. A biztonságról elektronikus fékerőelosztóval kombinált ABS, ESP és kipörgésgátló igyekszik gondoskodni. Ha mégis bekövetkezne a baleset, akkor négy légzsák és pirotechnikai övfeszítők lépnek működésbe.

A kényelmet pedig az elektromos mozgatású és fűthető első ülések, a fényérzékeny belső tükör, a fedélzeti információs rendszer, az esőérzékelős ablaktörlő, az automata klímaberendezés és a csúcsminőségű JBL audio rendszer garantálja.

Értékelés

A közeljövőben megjelenő 407-es miatt a Peugeot nagyon kedvező áron kínálja a kifutó típust. Ezért most igen jutányosan lehet hozzájutni akár a csúcsverzióhoz is. Az autó 3 literes V6-os motorja ideális partner a nagysebességű kényelmes utazáshoz, ám tény, hogy a kanyargós szerpentineken kissé alulteljesít. Aki nem akar kitűnni egy hivalkodó sportmodellel, de mégis szeretne néha 240-nel száguldozni, az mindenképpen vegye számításba a 406-ost.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik