Belföld

2004 végére tervezik a német autópályadíj bevezetését

Németországban valószínűleg nem szednek díjat a kamionosoktól a jövő év harmadik negyedévénél hamarabb - jelezte a díjbeszedő rendszer kiépítésével és működtetésével megbízott konzorcium, a Toll Collect egyik magas rangú illetékese , miközben a hét végén a Toll Collect és a kormány egyezkedései is kudarcba fulladtak.

Ami az időkeretet illeti, 2004 harmadik negyedévét célozzuk meg (a rendszer beindításának időpontjaként) – közölte Josef Brauner, a 43 százalékban állami tulajdonban lévő távközlési konszern, a Deutsche Telekom igazgatósági tagja a Focus müncheni hírmagazinnal. A Deutsche Telekom, a DaimlerChryslerrel és a francia Cofiroute-tal együtt alkotja a konzorciumot, amelynek eredetileg már augusztus 31-én el kellett volna kezdenie a rendszer működtetését, ám műszaki okok miatt ez mind a mai napig nem történt meg.


Az államot a halasztás havonta 156 millió euró bevételtől fosztja meg, de a konzorcium nem hajlandó megtéríteni a kárt. Csak arra hajlandó, hogy a szerződésnek megfelelően napi 250 ezer euró késedelmi díjat fizessen, azaz decembertől kezdve havonta 7,5 milliót, s esetleg márciustól 15 milliót. Manfred Stolpe közlekedési miniszternek el kell döntenie, hogy felmondja-e a szerződést, vagy továbbra is a Toll Collecttel akar együttműködni.


A konzorciumnál nem számítanak szerződésbontásra, mondván, hogy akkor új pályázatot kellene kiírnia, újabb késedelmek és műszaki viták fenyegetnének. A német közlekedési tárca műszakilag bonyolult, műholdkövető rendszer segítségével szeretne díjat behajtani – kezdetben kilométerenként átlagosan 12,4 eurócentet – a német autópályákat, a legleterheltebb európai autópályákat használó hazai és külföldi kamionosoktól, 12 tonnánál nehezebb kamionok után.


 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik