Belföld

Fapados-légitársaságok a Berlin-Schönefeld reptéren

Az egykori Kelet-Berlin nemzetközi légikikötője, Berlin-Schönefeld a fapados légitársaságok kiszolgálásában látja a jövőjét.

Az FBS állami repülőtér-üzemeltető társaság elsősorban a brit easyJet társasághoz fűz komoly reményeket, amely a jövő év májusában indít járatokat a repülőtérről. 2004-ben pusztán ennek köszönhetően már 1,1 millióval több utas kiszolgálására számít Schönefeld. Tárgyalások természetesen más légi társaságokkal is folyamatban vannak. A másik berlini repülőtér, a Tempelhof viszont a jövő év őszén bezár.

Berlin három repülőtere közül Tegel messze megelőzi a másik kettőt forgalomban, így azok veszteségesen is üzemelnek. Schönefeld az idén a becslések szerint 30 millió euró veszteséget termel.

A Schönefeld repülőtér területén épül fel 2010-ig az új Berlin-Brandenburg International (BBI) fővárosi repülőtér. Mivel a projekt finanszírozásáról magánbefektetőkkel nem sikerült megállapodni, az állam saját forrásaiból finanszírozza a beruházást. Az építési engedély azonban még várat magára.

Az egyesülést követően számos kísérlet történt a Schönefeld repülőtér népszerűségének és kihasználtságának a növelésére, ezeknek azonban mindegyike kudarcot vallott. A fordulatot az olcsó jegyű légi társaságoktól várja az üzemeltető. 2004-ben a jelenlegi 1,7 millió helyett már 3,3 millió utast remélnek az új üzleti modell alkalmazásától. A számítások szerint Schönefeld 4,4 millió utas kiszolgálásával 2005-re éri el teljes kapacitását.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.