Belföld

Nyereséges lesz az Index.hu Rt.

admin

2003. 11. 27. 13:33

Az előzetes adatok szerint 80 millió forint körüli nyereséggel zárja a 2003-as évet az Index.hu on-line médiavállalat - közölte a társaság csütörtökön.

A közlemény szerint a cég kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció, valamint értékhelyesbítés előtti (EBITDA) szinten 2003 áprilisa óta – augusztusi kivételével – folyamatosan a pozitív tartományban teljesít. Az internetes portál olvasottságának dinamikus növekedése és az on-line hirdetési piac általánosan javuló megítélése együttesen kedvező környezetet teremtettek ahhoz, hogy az Index jóval a piaci átlag feletti üzleti teljesítményt nyújtson – áll a közleményben. Az Index gyakorlatilag egy éve változatlan költségszinten működik.


Az Index portált, valamint a Totalcar és a Velvet on-line magazinokat működtető médiacég várható éves nettó készpénzes médiaértékesítési bevétele 450-460 millió forint lesz, ami 55 százalékkal magasabb a 2002. évinél. A közlemény szerint pályázati forrásokból az Index további mintegy 40 millió forint készpénzbevételt könyvelhet el 2003-ban. Az infrastrukturális szolgáltatásokban testet öltő, készpénzkiváltó barter-megállapodásokkal együtt a cég teljes idei bevétele megközelíti a 600 millió forintot. Az Index a médiafelületek cseréje révén további 100 millió forint értékű külső hirdetési lehetőséggel is rendelkezik az idén. A közlemény szerint az Index fejlődésének legfontosabb hajtóereje 2003 első félévben az egy megrendelésre jutó hirdetési összeg növekedése, míg a második félévben a kampányok számának radikális emelkedése volt.


Az utóbbi öt hónap mindegyikében közel kétszerese volt a megrendelések száma a 2002-esnek. A közlemény szerint miközben az on-line médiafogyasztás töretlenül nő, az internetes hirdetési piac a várakozások szerint 2003-ban áttöri a 2 százalékos lélektani küszöböt a teljes reklámköltésen belül. Ez abból is adódik, hogy az on-line reklámköltéseket már egyre kevésbé tervezik maradékelven. A kutatások a tudatosság mellett utalnak arra is, hogy egyre több cég használja aktívan, és még több tervezi igénybe venni az on-line kommunikációs eszközöket – tartalmazza a közlemény.


 

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kecskemét, 2017. szeptember 21.
Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter (b) és Christian Wolff, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. (MBMH) ügyvezető igazgatója (az autóban) a Mercedes-Benz gyár összeszerelő üzemében Kecskeméten 2017. szeptember 21-én. Ezen a napon letették az autógyár közvetlen szomszédságában felépülő új képzési központ alapkövét.
MTI Fotó: Ujvári Sándor
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.