Belföld

London nem is olyan biztonságos, mint hitték

Hivatalos és sürgős vizsgálat indult a londoni királyi udvarban szerdán, az amerikai elnök állami látogatásának első teljes napján annak kiderítésére, hogy az egyik londoni napilap miképp tudta minden biztonsági ellenőrzés nélkül álláshoz juttatni riporterét a királynő és az elnök közvetlen környezetében.

A baloldali Daily Mirror, az egyik legnagyobb brit tömeglap George Bush látogatásának kezdetéhez időzítve, szerdán robbantotta a hírt, hogy munkatársának a 10 millió fontba kerülő, 14 ezer rendőrt megmozgató példátlan biztonsági előkészületek ellenére már nyolc hete szabad bejárása volt a Buckingham-palota belső szentélyeibe is.

Ryan Parry, a lap munkatársa a szerdai számban közölt, 13 oldalas képes beszámolóban feltárta: fullajtárnak vették fel a palotába, miután egy valós és egy hamis referenciát megadva jelentkezett az udvar internetes honlapján meghirdetett állásra.
A valós referencia is csak Parry pubja volt, ahol az újságíró korábban kisegítőként dolgozott. A palota illetékese felhívta a kocsmát, ahol az egyik törzsvendég azt mondta bele a telefonba, hogy “ismerem azt az embert, rendes srác” – és a háttérellenőrzésnek ezzel vége is volt.

Ajánlott videó

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.