A Párizs–Strasbourg–Karlsruhe–München–Linz–Bécs–Budapest vonalon már meg is kezdődtek a pályaátépítési és modernizációs munkálatok, a francia oldalon például 2007-re mintegy 300 kilométernyi szakasz már alkalmas lesz szupergyors vonatok közlekedésére – mondta lapunknak a Budapesten tartózkodó strasbourgi polgármester. Fabienne Keller tájékoztatása szerint ezáltal francia földön már csak száz kilométernyi szakaszt kell modernizálni, s „minden lehetséges erővel lobbizunk azért, hogy 2010-re az is elkészüljön”.
Az Európai Bizottság a múlt héten döntött arról, hogy a Párizs–Budapest vasútvonal fejlesztése bekerül a gazdaságélénkítési céllal indítandó, nagyszabású uniós infrastrukturális beruházások közé. Ennek értelmében EU-s forrásokkal egészítik ki a jelenleg csupán nemzeti büdzsékből zajló fejlesztések finanszírozási bázisát, bár az uniós hozzájárulás konkrét mértékéről egyelőre nincs döntés.