A csoport árbevétele 5,9 százalékkal 15,00 milliárd forintra emelkedett január-szeptemberben. Az árbevételen belül az anyacég forgalma 6,2 milliárd forintot, a horvát Inkeré 3,06 milliárd forintot, a román Cesaromé pedig 5,58 milliárd forintot ért el. A legnagyobb növekedést 7,8 százalékkal a román leányvállalat érte el, az anyacég 5,1 százalékkal növelte forgalmát. Az Inker forgalma gyakorlatilag stagnált. Az értékesítés önköltsége 4,5 százalékkal emelkedve 10,21 milliárd forintot tett ki szeptember végén.
Az értékesítési és igazgatási költségek mintegy 8 százalékkal csökkentek 2,49 milliárd forintra. A legnagyobb költségmegtakarítás az anyacégnél jelentkezett. A 15 százalékos csökkentés több mint 212 millió forint megtakarítást jelentett. A cégcsoport üzleti tevékenységének eredménye 38,4 százalékkal nőtt, 2,1 milliárd forint volt szeptember végén. A Zalakerámia pénzügyi műveletekből származó 186 millió forint vesztesége kevesebb mint fele lett a tavalyinak. Ez abból adódott, hogy a kamatkiadások a felére 202 millió forintra csökkentek. Ugyanakkor a kamatbevételek 18,7 százalékkal 37,2 millió forintra emelkedtek.
Az árfolyamnyereség pedig a tavalyi 72 millió forintról 135 millió forintra nőtt. Így az adózás előtti nyereség 1,89 milliárd forint lett, 87,8 százalékkal magasabb az egy évvel korábbi adatnál. A Zalakerámia-csoport saját tőkéje 4,7 százalékkal 20,2 milliárd forintra emelkedett szeptember végégi, míg a saját tőke5,35 milliárd forint maradt. A Zalakerámia részvényeivel a Budapesti Értéktőzsde A kategóriájában kereskednek. A részvény záró ára csütörtökön 2100 forint volt. Az elmúlt egy év legmagasabb kötés értéke 2250 forint, míg a legalacsonyabb 1125 forint volt.