A Synergon árbevétele 12 százalékkal 12,4 milliárd forintra csökkent, az értékesítés közvetlen költsége 12 százalékkal 9,6 milliárd forintra, a nettó fedezet 8 százalékkal 2,8 milliárd forintra csökkent.
Az EBITDA 541,7 millió forintról 26 millió forintra esett. Valamennyi leányvállalat EBITDA mutatója romlott, és Synergon, valamint a Span az első 9 hónap után EBITDA negatív lett. A Synergon Rt EBITDA-ja 168 milliós pozitívum most 87 milliós negatívumot mutatott, míg a Span-é 55 millió forintról csökkent mínusz 16 millióra.
Az Infinity EBITDA-ja 241 millió Ft-ról 111 millióra, a Fibexé pedig 67 millióról 14 millióra csökkent.
A Synergon árbevételén belül a szolgáltatás tartalom az egy évvel korábbi 28 százalékról 33 százalékra emelkedett, miközben a leányvállalatok árbevétele nagyobb mértékben csökkent, mint az anyavállalaté. A magyar IT piacon tevékenykedő Synergon Rt anyavállalat árbevétele 3 százalékkal 8,8,5 milliárd Ft alá csökkent, míg a cseh leány, az Infinity árbevétele 22 százalékkal 2,86 milliárd forintra, a horvát leány, a Span árbevétele 37 százalékkal 896 millió forintra, a magyar leányvállalat a Fibex árbevétele pedig 32 százalékkal 489 millió forintra esett.
Az értékesítés közvetlen költsége – konszolidáltan – az árbevétel zsugorodásával megegyezően, 12 százalékkal 9,6 milliárd Ft-ra csökkent. A csoport nettó fedezete a növekvő szolgáltatás tartalom miatt az árbevételnél kisebb mértékben, 8 százalékkal 2,77 milliárd forintra csökkent, így nettó fedezet hányad maradt 22 százalék.
Az egyéb működési költségek 9 százalékkal 3,3 milliárd forintra nőttek, így az üzemi eredmény negatív lett az első 9 hónapban. Egy évvel korábban a konszolidált működési veszteség 35,5 millió Ft, most 560,3 millió forint volt.
A Synergon a gyenge elő 9 havi eredményeket elsősorban azzal magyarázta, hogy a terv szerint teljesített első két negyedév után mind a hazai, mind a külföldi piacokon nagyon gyenge harmadik negyedév következett: Elmaradtak a várt hazai távközlési és kormányzati – EU-s – projectek, visszafogta vásárlásait az egyik legnagyobb csehországi vevő a Skoda, míg a horvát piacon a választások előtti bizonytalanság volt a jellemző.