Belföld

A mobilok miatt zsugorodik a PDA-piac

A harmadik negyedévben is folytatódott a digitális személyi titkárok (PDA) eladásának csökkenése világméretekben, miután a hasonló funkciókat kínáló mobiltelefonok elviszik a piac egy részét.

A globálisan eladott PDA-k száma 0,2 százalékkal, 2,52 millióra csökkent, s ezzel már a nyolcadik negyedévben csökken folyamatosan (éves összehasonlításban) a forgalom. A pangás még ennél is súlyosabb lett volna, ha a HP nem frissíti termékcsaládját olcsó PDA-kkal, és nem kínál operációs rendszer frissítéseket installált bázisának – állapította meg a Gartner.

A HP öt új modellt vezetett be a kérdéses időszakban, mivel 23,1 százalékos piaci részesedést szerzett 581.414 eladott készülékével. A HP éves összehasonlításban 98,5 százalékkal növelte eladásait. A Palm volt ennek a negyedévnek is a piacvezetője 34,2 százalékos részesedésével és 861.500 eladott modelljével. A Sony a harmadik 10,1 százalékos részesedéssel és eladott 255.360 készülékével, bár ez 24,1 százalékkal kevesebb PDA-t jelent, mint egy éve.

Eközben az újonc Dell 5,5 százalékos részesedést szerzett 137.400 készülékével. A cég tavaly év végén jelent meg a PDA piacon, és azóta lelépte a Toshibát és a RIM-et – annak ellenére, hogy hosszú távon nem lát nagy lehetőségeket a piacon. A Gartner szerint a PDA-piacot a jövőben is hátráltatni fogja az a tény, hogy az eszközök 70 százalékát a fogyasztók vásárolják, és nem cégek. Az új mobiltelefonok határidőnapló és címjegyzék funkciója szintén rontja a PDA piac részesedését.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik