Belföld

A márkaszövetség ellenzi az RTL Klub új értékesítési politikáját

admin

2003. 11. 12. 16:30

A legnagyobb hazai reklámozó cégeket tömörítő Magyar Márkaszövetség rendkívül aggályosnak tartja az RTL televíziós társaság által a jövő évtől bevezetni kívánt új értékesítési rendszert; a hirdetők etikai, gazdasági és jogi érvek alapján kérik az RTL-t a tervezett lépés felülvizsgálatára - közölte a Márkaszövetség az MTI-vel szerdán.

A szervezet tájékoztatása szerint a kereskedelmi televízió 2004. január 1-jétől úgynevezett “csatorna-átlagáras rendszer” alapján kívánja értékesíteni reklámidejét. Ennek keretében a televíziós társaság a reklámidőre való kereslet és kínálat függvényében egyoldalúan és kizárólagosan módosíthatná hirdetési árait, megszüntetve az eddigi gyakorlat garanciális elemeit.

Ez az értékesítési rendszer Európában kizárólag az Egyesült Királyságban használatos, de ott is erősen vitatott a megítélése. A “csatorna-átlagáras rendszer” alkalmazása bonyolult, költséges és nem megbízható – áll a szövetség közleményében.

A cégek szerint a rendszer nem biztosítana átláthatóságot a hirdetők számára, a jelenlegi garanciális elemek megszűnése tervezhetetlenné tenné a médiaköltségeket. Hozzáteszik, hogy a megfelelő jogi szabályozás hiányában nem lehet egyértelműen ellenőrizni a valós keresleti és kínálati viszonyokat.

A Márkaszövetség álláspontja szerint az új szisztéma bevezetése hátrányosan érintené a magyarországi televíziós reklámpiacot, a hirdetők versenyképességét, növelné a médiainflációt, egyúttal kikényszerítené a fogyasztói árak kényszerű emelkedését is.

Mindezeken túl úgy vélik: a tervezett értékesítési rendszer jogi szempontokból is aggályos. “Különös aggodalomra ad okot az RTL meghatározó helyzete a hazai televíziós piacon, ebből a szempontból felmerülhet a gazdasági erőfölénnyel való visszaélés lehetősége is” – áll a közleményben. A Magyar Márkaszövetség ezért kéri az RTL-t a tervezett üzleti lépés felülvizsgálatára, és jelzi: kész megtenni a megfelelő jogi lépéseket is.

A Magyar Márkaszövetség a hazai napi fogyasztási cikkeket gyártó vállalatok szakmai érdekképviseleti szerve, tagvállalatai között magyar és multinacionális cégek vannak. A szövetség elnökének korábbi tájékoztatása szerint a mintegy 50 tagvállalat több mint 500 milliárd forint éves forgalmat bonyolít le, és mintegy 13 ezer főt foglalkoztat. A cégek magyarországi befektetései meghaladják a 2,5 milliárd dollárt.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Fotó: Karancsi Rudolf/24.hu
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.