Belföld

Tokió 2003 – a japán jövő

A nagy hagyományú Tokiói Autószalonon a hazai gyártók rengeteg újdonsággal jelentkeztek, melyek közül több akár szériagyártásba is kerülhet. Tekintse meg galériánkat! >>


Tokió 2003 – a japán jövő 1
Kattintson a képre!

Honda

A Honda hazai pályán mutatta be legújabb sportkocsiját, a HSC-t. A középmotoros kétüléses gép a kilencvenes évek egyik meghatározó japán sportmodelljét, az NSX-et váltja majd. Az elődhöz hasonlóan a kocsi meghajtásáról egy 300 lóerő körüli V6-os motor gondoskodik, a karosszéria formaterve azonban már kevéssé emlékeztet a korábbi modellére. A HSC vonalvezetése ugyanis rendkívül dinamikusra, már-már szuper-sportautósra sikerült.



Tokió 2003 – a japán jövő 2
Kattintson a képre!

A Honda stand másik érdekessége az új Odyssey, amelyet elsősorban a japán és amerikai piacra terveztek. A buszlimuzin gyakorlatilag az Európában is kapható Stream nagytestvére. A hétüléses kocsi nagyon dinamikus vonalvezetést kapott, elődjénél lényegesen alacsonyabb lett, ugyanakkor azonban tágasabbá is vált. Az Odyssey-t 2,4 literes 200 lóerős motor hajtja. Az autó felszereltsége első osztályú: a kanyarkövető fényszórótól és a követési távolságot is figyelő intelligens tempomatontól kezdve a hangvezérlésű navigációs rendszeren át a visszapillantó tükröket kiegészítő hátsó kameráig rengeteg különlegesség található benne.



Tokió 2003 – a japán jövő 3
Kattintson a képre!

Mazda

A Mazda szintén számos újdonságot és korábban már látott koncepciót mutatott be, közülük talán az Ibuki a legérdekesebb. Ez a kocsi lehet ugyanis a világ legsikeresebb roadsterjének, az MX5-nek az utódja. A kocsi vonalvezetése nagyon hasonlít az előképére, feltűnő változást egyedül a merész orrkialakítás jelent. Az Ibuki legfontosabb újítása a karosszéria alatt megbúvó hajtáslánc, amit a mérnökök igyekeztek úgy kialakítani, hogy minden egység az autó tömegközéppontja közelében legyen. Így az autó úttartása és stabilitása még jobb lett.

A Mazdánál egy másik technikai újdonság is napvilágra került: az amúgy is kuriózumnak számító Wankel-motor hidrogénüzemű változatát is kiállította a gyártó.

Mitsubishi

A Mitsubishi standon a legnagyobb attrakciónak a SE.RO nevű tanulmány ígérkezik, amely a Frankfurtban már bemutatott “i” koncepcióautó alapjaira épül. A kocsi a 60-as évek extrém designját egyesíti az ultramodern



Tokió 2003 – a japán jövő 4


formákkal. Sem a polírozott alumíniumkarosszéria, sem az első és hátsó panorámaablakok nem követik a megszokott trendet, így szinte bizonyos, hogy az autó nem válik szériamodellé.

Nissan

A Nissan is számos tanulmánnyal jelentkezett, melyek közül a Fuga áll legközelebb a megvalósítási fázishoz. A kocsi ugyanarra a padlólemezre épül, mint a Skyline.



Tokió 2003 – a japán jövő 5
Kattintson a képre!

Ám ezt a kocsit nem adrenalinfüggőknek készítik majd, hanem azoknak, akik luxuskörülmények és nagyfokú kényelem közepette kívánnak néha száguldozni. A belső térben egyértelműen a luxusé a főszerep, a kellemes utazásról az úgynevezett HMI (Human-machine Interface) rendszer gondoskodik. Ez nem más, mint a középkonzolon elhelyezett multifunkciós vezérlőpult, melynek egyes funkcióit a kormányról is lehet vezérelni, ezáltal még biztonságosabbá téve a használatot menet közben.

Toyota



Tokió 2003 – a japán jövő 6
Kattintson a képre!

A legnagyobb japán gyártó három újdonsággal örvendeztette meg a tokióiakat. A legmerészebb közülük a PM (Personal Mobility) nevű konstrukció, gyakorlatilag egy egyszemélyes, áramvonalas minikocsi. Az elektromotorral hajtott jármű legnagyobb újítása a speciális irányítás, melyet nem kormánnyal és pedálokkal, hanem két karral valósítanak meg. De még ez sem minden, hiszen a PM érzékelői és navigációs rendszere segítségével a vezető közbeavatkozása nélkül is képes eljutni a kívánt helyre.

Ennél a modellnél jóval földhözragadtabb a Toyota Fine-N, amelyet különlegesen kis helyigényű üzemanyagcellákkal láttak el. Az akkumulátorokat és az üzemanyagcellákat a padlóba épített, alig 15 centiméter magas rekeszbe építik, így a Fine-N energiatároló rendszere a korábbi megoldásoknál jóval nagyobb helyet kínál. A hajtáslánc mellett más érdekességeket is mutat a tanulmány, így megtalálható benne egy új, biometriai elveken alapuló arcfelismerő rendszer is, amely felismeri a sofőrt, lehetővé téve az autó indítását, sőt automatikusan beállítja a felismert személy által korábban használt ülés- és kormánypozíciót is.

A harmadik modell, az NLSV: egy kis egyterű, praktikusan mindkét oldalon elhelyezett nagy tolóajtókkal. A jármű beltere méreteihez képest rendkívül nagy. Ez jórészt az alacsonyan fekvő, teljesen sík padlónak és a magasan húzódó tetőnek köszönhető.

Tekintse meg galériánkat! >>

Ajánlott videó

Olvasói sztorik