Belföld

Péntektől EU-direktíva szabályozza a spam-küldést

Péntektől lép életbe az EU Titok és Elektronikus Kommunikációs irányelve, amely arra kényszeríti a tagállamokban lévő online marketing cégeket, hogy a fogyasztók engedélyét kérjék, mielőtt reklám e-maileket küldenek nekik.

Ez az úgynevezett beleegyező megkeresésre kényszeríti a cégeket, eltekintve azoktól az esetektől, amikor egy termék megvásárlása kapcsán a vásárló megadja az e-mail címét. Ilyen esetekben a hirdetőknek megvan a lehetősége arra, hogy hasonló termékek és szolgáltatások reklámjaival megkeressék a vásárlót.


A szabályozást tavaly júliusban szavazták meg, és lehetővé teszi reklámok küldését faxon, automata hívó berendezések és sms segítségével. A rendelkezés célja, hogy visszaszorítsák a világszerte egyre jobban elharapózó spam áradatot. Annak ellenére, hogy a spam probléma az elmúlt hónapok egyik leggyakrabban emlegetett témája, a megoldások keresése így is hidegen hagyott bizonyos piacokat.


Annak ellenére, hogy a szabályozás már több mint egy éves, azok a reklámozók akik most alkalmazkodnak csak az új irányelvekhez kellemetlen meglepetésekben részesülhetnek az előírások életbe lépését követően.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik