A síelésre csábító reklámspotokat leggyakrabban a kábeltelevízión közvetített Eurosport-adásokban lehet majd látni. A kampány a belga, a brit, a német és a holland fiatalokat, a 20 és 39 év közötti turistákat célozza meg, akik a síelők 59 százalékát adják, ezen belül is elsősorban a nőket, mert felmérések szerint általában ők választják ki az üdülési helyet.
Jönnek a britek és a belgák
A 2002-2003-as szezonban 7,6 millió síelő használta a francia sílifteket, közülük 1,8 millióan voltak külföldiek. A síturisták nagy része Nyugat-Európából jött, de Kelet-Közép-Európából és Oroszországból is sokan érkeztek.
A brit síelők Franciaországot tekintik első számú célországuknak, a sport amatőr művelői közül a legtöbben (36,5 százalék) ide utaznak, ha síelni akarnak. A belgák számára ugyancsak a francia lejtők a legkedvesebbek – a franciák piaci részesedése 35 százalék.
Minden idők legrosszabb turisztikai mérlege várható
A francia turisztikai ipar aktivitását mutatja, hogy idén ez már a második jelentős médiakampány, amit a 2001. szeptember 11. óta kibontakozott iparági recesszió következményeinek csökkentésére szerveznek. Nyár végén az elmaradt amerikai turisták szimpátiáját próbálták visszaszerezni a “Szeressünk egymásba újra” szlogen segítségével, miután a Párizst hagyományosan kedvelő amerikai sznobok a nagypolitika (az Irak ügyében tanúsított francia álláspont) miatt megorroltak régi szerelmükre. A németek már korábban kiábrándultak a francia fővárosból, s a gyakori franciaországi sztrájkok sem segítették a turizmus talpra állását.
Már májusban drámai helyzetet regisztráltak: az egy évvel korábbi adathoz képest 40 százalékkal alacsonyabb volt a hotelek kihasználtsága. A francia turizmus az év végén valószínűleg minden idők legrosszabb eredményéről számol majd be.