Belföld

Kérdésessé válhat az észak-erdélyi autópálya építése

Kérdésessé válhat az észak-erdélyi autópálya munkálatainak megkezdése – jelentette ki az erdélyi Krónika című lapnak adott nyilatkozatában Miron Mitrea közlekedési miniszter.

A szaktárca vezetője a nemzetközi szervezetek nemtetszésére hivatkozott, miszerint nem szerencsés dolog két erdélyi autópályát egyszerre építeni. A nemzetközi egyezmények szerint Romániának a IV-es és a IX-es folyosó megépítését kell előtérbe helyeznie az észak-erdélyi pályával szemben – nyilatkozta Miron Mitrea közlekedési miniszter lapunknak.

A IV. páneurópai folyosó Dél-Erdélyen keresztül haladva köti össze Budapestet Bukaresttel, míg a IX-es pálya Giurgiutól Albiţáig szeli keresztül az országot. „A nemzetközi szervek nemtetszésüket fejezték ki, amiért Erdélyben egyszerre két autópálya építéséhez fognánk. Feladatunk meggyőzni a kételkedőket, hogy képesek vagyunk mind a kettőt megépíteni” – jelentette ki lapunknak a miniszter.

Magánvéleményként Mitrea kifejtette, hogy a Moldván keresztül haladó sztráda megépítése indokolatlan, míg a nemzetközi hozzájárulással épülő IV-es folyosónak nem Dél-, hanem Észak-Erdélyen kellett volna áthaladnia. „Sajnos, a tengerészek nem értenek az autópályákhoz” – állapította meg ironikusan elődjére, Traian Băsescura célozva. Románia az előző kormány idején rajzolta ki a két nemzetközi folyosó vonalát. Az akkori döntés most bizonytalanná teszi a Nagyvárad–Kolozsvár–Marosvásárhely–Brassó vonal építésének kezdési időpontját.

Forrás: Romániai Sajtófigyelő/Eurocom Kft.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik