Belföld

Az Unilever és a Pepsico közös vállalkozást alapított

Az Unilever és a PepsiCo közös vállalkozást hozott létre annak érdekében, hogy jelentősen bővítse az Unilever Lipton fogyasztásra kész (ready-to-drink, RTD) tea választékának marketing és forgalmazási tevékenységét. A két cég erősíteni akarja a Lipton márka vezető pozícióját a mintegy 23 milliárd euró értékű gyorsan növekvő globális RTD teapiacon.

Az 50-50 százalékos tulajdonarányú közös vállalat – a “Pepsi Lipton International”- azokat a piacokat célozza meg, amelyeken a Lipton jelenleg nincs jelen, és amelyeken bővíthetők az üzleti lehetőségek, illetve azokat, ahol a Pepsi már erős pozíciókkal rendelkezik. A következő hónapokban olyan piacok is nagy számban a közös vállalat részévé válnak, amelyeken a Lipton RTD már rendelkezik üzletekkel, így a magyar piac is. A palackozó vállalkozások számára lényegében franchise koncesszióban értékesítik az RTD teakoncentrátumot , ily módon bővítik a Pepsi választékát az egészséges üdítőitalok területén.

A világ legnagyobb teatermelőjeként az Unilever a márkát, a tea világszínvonalú szakismeretét, valamint kutatási és fejlesztési potenciálját viszi be a közös vállalkozásba. A Pepsi viszont a szilárd ügyfélkapcsolatokkal rendelkező kiterjedt palackozó és forgalmazó hálózatához biztosít hozzáférést.

A Pepsi Lipton International céget vezérigazgató irányítja majd, aki az Unilever Bestfoods és a Pepsi részéről az egyenlő arányban kinevezett Igazgatóságnak számol be. A Lipton az Unilever legnagyobb élelmiszer márkája, amely 2.8 milliárd eurót lényegesen meghaladó kiskereskedelmi forgalommal rendelkezik, és mennyiség tekintetében a világ harmadik legnagyobb üditőitalmárkája.

Az Unilever a világ egyik legnagyobb fogyasztási cikkeket forgalmazó vállalata, amelynek évi forgalma meghaladja a 48 milliárd eurót. Élelmiszerek, háztartási tisztító- és testápolási cikkek széles választékát állítja elő és forgalmazza, olyan nemzetközileg ismert márkákat, mint a Lipton, Knorr, Hellmann’s, Dove, Axe és Surf. A cég világszerte 150 országban működik és közel 247,000 főt foglalkoztat.

A PepsiCo a világ egyik legnagyobb élelmiszer- és italforgalmazó vállalata, amelynek éves forgalma 27 milliárd euró. Fő üzletágaihoz tartoznak a Frito-Lay snackek, a Pepsi-Cola üditőitalok, a Gatorade sportitalok, Tropicana gyümölcslevek és a Quaker élelmiszerek. A PepsiCo portfoliója 15 olyan márkát foglal magában, melyek mindegyike 1 milliárd euró, vagy azt meghaladó éves kiskereskedelmi forgalommal rendelkezik.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik