Belföld

Megduplázta nyereségét a Yahoo

A Yahoo! internetes médiacég nyeresége a harmadik negyedévben több mint megduplázódott a tavalyi harmadik negyedévihez képest. A cég éves nyereség-előrejelzését is felemelte az internetes reklámpiac élénkülése miatt.

A Sunnyvale-i központú Yahoo! a szerdai New York-itőzsdezárást követően közölte: negyedévi adózott nyeresége 65,3 millió dollár, részvényenként 10 cent volt az egy évvel korábbi 28,9 millió dollár, 5 cent/részvény után. A vállalat bevétele 356,8 millió dollárra nőtt a tavalyi harmadik negyedévi 248,8 millióról. Az elemzők átlagosan 9 cent részvényarányos nyereségre számítottak 337,2 millió dollár bevétel mellett.

A Yahoo! árfolyama az adat nyilvánosságra kerülése után, a hivatalos tőzsdeidőn túli kereskedés kezdetén 1 százalékos nyereséggel 39,31 dollárra nőtt, a szerdai tőzsdekereskedést 14 cent veszteséggel 38,79 dolláron zárta.

A Yahoo! szakértők által a leginkább figyelemmel kísért hirdetési és szolgáltatói marketing részlegének a bevétele 48 százalékkal, 245,1 millió dollárra nőtt. Ez a vonali reklámüzlet élénkülését bizonyítja. A Yahoo! szolgáltatásait a negyedév végén 4,2 millió előfizető vette igénybe, ezt a kört a folyó negyedévben további 500-700 ezerrel tervezik bővíteni.

A negyedik negyedévre az értékcsökkentés és amortizáció nélküli működési nyereséget (OIBDA) 130-150 millió dollárra várja a Yahoo!, a szakértők 120,1 millió dollárt becsülnek. Az utolsó negyedévi tiszta bevételt – vagyis a forgalomszerzési költségek (TAC) leszámítása nélkül – 462-502 millió dollárra teszi a vállalat.

Az internetes cég a pénzügyi év egészére az OIBDA becslését 375-400 millió dollárról 428-448 millióra, a TAC leszámítása nélkül a bevétel jóslatát 1,26-1,31 milliárd dollárról 1,42-1,46 milliárd dollárra feljavította. Az elemzők a pénzügyi évre 401,8 millió OIBDA eredmény és 1,31 milliárd dollár bevételt várnak.


 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik