Belföld

Hyunday – Magyarország, Csehország, vagy Szlovákia?

Szlovákiában olyan sajtóértesülések kerültek nyilvánosságra, miszerint a Hyundai autógyár nem Szlovákiában telepíti le közép-európai összeszerelő üzemét, hanem Magyarország és Csehország között kíván választani.

A hírt, amelyet állítólag Király Tibor, a Kia Motors Hungary értékesítési vezetője mondott és Thomas Hoffman, a Kia magyarországi ügyvezető igazgatója is megerősített, Pavol Rusko szlovák gazdasági miniszter csütörtökön határozottan cáfolta. Elutazása előtt nem titkolta: a dél-koreai beruházás megszerzését Szlovákia stratégiai érdekeként kezeli.

A szlovák kormány minap kinevezett új gazdasági miniszterének szavait a Rusko vezette párt, az Új Polgári Szövetség (ANO) szóvivője, Peter Matula tolmácsolta, mondván, hogy a Magyarországon felröppent hírt “egyszerűen nem igaz.” A Rusko vezetésével Dél-Koreában tartózkodó és a Hyundai legfelsőbb vezetésével tárgyaló szlovák küldöttség tapasztalatai szerint Szlovákia esélyei jobbak, mint eddig voltak. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy a jövő héten a dél-koreai autógyár alelnöke Szlovákiába látogat – így a szóvivő.

Az MTI úgy tudja, hogy a Hyundai és a Kia anyavállalatok vezetői a közeljövőben Budapesten is tárgyalnak a magyar kormány vezetőivel. A még csütörtökön is Dél-Koreában tartózkodó Pavol Rusko úgy vélekedik, hogy a hírt felröppentő Király Tibor vélhetően “károsítani akarta” Szlovákia érdekeit. Ennek részleteibe Rusko majd csak hazatérte után avatja be a sajtót, amikor majd útjának eredményeiről is beszámol – írta csütörtökön a TASR szlovák hírügynökség, melynek értesülése szerint Szlovákia kiesésének hírét a Szlovák beruházási-és Kereskedelem-fejlesztési ügynökség (SARIO) elnöke, Ladislav Balko is cáfolta. Felvetette: elképzelhető, hogy magyar részről a média eszközeivel próbálják befolyásolni a fejleményeket.

Emlékeztetett arra, hogy a szlovák gazdasági miniszter olyan ajánlatot vitt Dél-Koreába, amelyben nyolc számításba vehető szlovákiai térséget kínál az összeszerelő üzem telepítéséhez. A Hyundai a tervek szerint 2007-ben indítaná a közép-európai összeszerelő üzemet, melynek csarnokaiból évente 300 ezer kis-és középkategóriás autó kerülne ki. Hogy a három ország közül melyikben épít majd a dél-koreai autógyár, arról 2004 tavaszáig kell megszületnie a döntésnek.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik