Belföld

Mercedes-Benz Vision CLS – négyajtós kupé

admin
admin

2003. 10. 04. 12:00

A Mercedes az E-osztálynál könnyedebb, sportosabb luxus tanulmányt mutatott be Frankfurtban. A kupéhatású, üvegtetejű modell akár már jövőre szériagyártásba kerülhet.


Kattintson a képre!

A Mercedes mindig is nagy hangsúlyt fektetett a különleges koncepciók, innovatív megoldások és az esetleges jövőbeni design-elemek stílusos bemutatására. Nincs ez másként most sem, hiszen a Frankfurtban bemutatott Vision CLS kétségtelenül az egyik legharmonikusabb vonalvezetésű Mercedes. Ráadásul a gyár nem titkolja, hogy a szalonon tapasztalt visszajelzések nyomán az esetleges szériagyártást is fontolgatja.

Négyajtós



Kattintson a képre!

A CLS kupé formatervezői remek munkát végeztek. Az elegáns vonalvezetésű modell ugyanis egy kupé és egy limuzin egyedülálló ötvözete. Az autó első ránézésre kecses kupénak tűnik, a valóságban azonban egy négyajtós modell, amely méreteiben leginkább az E-osztályhoz áll közel. A 4,9 méteres hossz és a 2,8 méteres tengelytáv ellenére a kocsi dinamikus, már-már kupés vonalvezetésű. A lendületes formáért leginkább a megszakítás nélküli tetőív a felelős. Komoly hangsúlyt kapott az autó orrkiképzése is, mely a felfelé húzott lámpákkal egy új márkaarculat előfutára lehet.

Takarékos




7 sebességes

A Mercedes a CLS-ben mutatta be a világ első, hét fokozatú automata váltóját, ami ősztől a V8-as benzinmotorokhoz is rendelhető lesz. A berendezés előnye, hogy a szokásosnál több áttételnek köszönhetően váltáskor kisebb lépcsőkben ugrik a fordulatszám, és finomabb az átmenet a legkisebb és a legnagyobb sebességfokozat között. Az elektronikus vezérlésnek így könnyebb megvalósítania a fogyasztás szempontjából kedvező és gyors kapcsolást, másrészt csökken az átlagos fordulatszám is, melynek eredményeként takarékosabb és csendesebb üzem valósul meg.

Az újszerű megoldások azonban nemcsak a formatervet érintették, hanem jutott belőlük a lemez alá is. A kocsi sportos mivoltát figyelembe véve szokatlan, hogy dízelmotor gondoskodik a hajtásról. Ám ez az aggregát, hála a remek zajszigetelésnek, kerregés nélkül végzi dolgát. Ráadásul nem is akárhogyan, hiszen a hathengeres, 265 lóerős biturbó erőműnek köszönhetően az autó 6,4 másodperc alatt képes álló helyzetből elérni a 100 km/órát.


A végsebesség miatt sem lehet panasz, mivel az elektronika által behatárolt 250-es tempót a CLS könnyedén megfutja. Az új fejlesztésű motor 560 Nm-es nyomatékát a világ első hétsebességes automataváltója továbbítja a hátsó kerekekhez. Ennek is köszönhető, hogy az autó méretei és dinamikája ellenére mindössze 7,5 liter gázolajat fogyaszt 100 kilométeren.

Technikás



Kattintson a képre!

Az utasok biztonságáról az autósvilág legújabb vívmányai gondoskodnak: így az autóba természetesen adaptív első légzsákok, fej- és oldallégzsák, valamint a mind a négy ülőhelyen övfeszítővel és överő-korlátozóval felszerelt biztonsági övek demonstrálják a passzív biztonság csúcsát. Műszaki különlegességeknek számítanak továbbá az aktív kanyarfényszórók, a kanyarodófény, az AIRMATIC DC légrugózás és az elektrohidraulikus Sensotronic Brake Control (SBC) fékrendszer.

Kedélyes



Kattintson a képre!

A kocsi beltere lenyűgözően kifinomult, mindenütt nemes anyagok, bőr és diófagyökér. Az autó enteriőrje leginkább egy elegáns klubra emlékeztet. A finom matériák mellett azonban remekül megférnek az olyan korszerű multimédiás berendezések is, mint a navigációs rendszer vagy a DVD.

A Mercedes attól tette függővé a CLS szériagyártását, hogy mennyire lesz sikeres Frankfurtban a látogatóközönség körében. A siker megvolt, ezért valószínű, hogy szériában is elkészül az E-osztálynál könnyedebb, sportosabb luxus modell.


 

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.