Belföld

Opel Insignia – csupán koncepció

Sokak meglepetésére az Opel egy luxustanulmányt vitt Frankfurtba. Ám ez a modell– remek technikai megoldásai dacára – is megmarad presztízsnövelő szalonautónak.

Kattintson a képre!

Az Opel igazi meglepetéssel rukkolt elő Frankfurtban, hiszen az autókiállítás előtt gyakorlatilag teljes homály fedte a felsőkategóriás koncepciót. A kocsi bemutatása azért is meglepő, mert a GM Europe vezetői korábban világosan kinyilvánították, hogy az Omega-platformot nem érdemes tovább életben tartani. Szerintük a felsőkategória aljára pozícionált, viszonylag olcsó és a kategóriájához méltatlan minőségű modellnek ugyanis nincs helye a jelenlegi Opel-palettán. Így a teljesen új fejlesztésű Insignia valójában csak az Opel tervezőinek innovatív fantáziáját hivatott demonstrálni.

Lendületes formák

Kattintson a képre!

Az Insignia vonalvezetése egészen újszerű, hiszen a merész ívű tetővonal és az óriási, 21 colos alumíniumkerekek miatt az autó megtestesíti egy sportkupé, egy luxuslimuzin és egy Signumhoz hasonló ötajtós forma sajátosságait. A kocsi formavilága, Opel-viszonylatban szokatlanul merész: lendületes, határozott vonalak és éles kontúrok határolják. A legérdekesebb designrészlet kétségtelenül a rendkívül marcona orrkialakítás, melyben a hatalmas krómozott hűtőmaszk és a legkorszerűbb LED-es fényszórók dominálnak. A karosszéria másik érdekessége a különleges hátsó ajtó, ami gombnyomásra kiemelkedik az oldalsíkból és hátracsúszik, sőt az elsők becsukásakor automatikusan vissza is kúszik a helyére. A megoldásnak köszönhetően nincs B-oszlop, így a beszállás még könnyebbé vált.

Az Opel-tanulmány 4,8 méteres hosszával, és több mint 1,9 méteres szélességével – a méretet tekintve – valahol az E- és az S-osztályú Mercedes között foglal helyet.

Amerikai szív

A hátsókerék-hajtású autó mozgatásáról némi meglepetésre egy tengerentúli legenda gondoskodik. Az 5,7 literes V8-as a Chevrolet Corvette-ből származik. A 344 lóerős small block játszi könnyedséggel mozgatja a méretes luxusgépet. A menetteljesítmények igen meggyőzőek, hiszen a gyorsulás 0-ról 100 km/órára kevesebb mint hat másodpercbe telik, a végsebesség pedig 250 km/óra, természetesen elektronikusan korlátozva.

A kocsi műszaki színvonala rendkívül magas: a mai összes hi-tech berendezés megtalálható benne. Emellett elöl-hátul igényes futóművet kapott, amit ráadásul az Opel mérnökei még egy hidraulikus hasmagasság-szabályozással is megspékeltek. Ez a technika a közeljövőben az utcán is megjelenik, igaz nem az Opelnél, hanem a Cadillac új modelljeinél.

Fejedelmi belső

Kattintson a képre!

A kocsi enteriőrje ultramodern, ennek ellenére remekül megfér benne a polírozott alumínium és króm mellett a legfinomabb bőr és a valódi nemes fa is. Az Insignia utastere alaphelyzetben két különálló ülést kínál hátul, a kocsi ilyenkor négyszemélyesként funkcionál. Ebben a helyzetben a két hátsó ülés közti elválasztó box az utasokat kényezteti: ebben található a szivartartó rekesztől kezdve a pezsgőhűtőn át egészen a beépített DVD-lejátszóig szinte minden.

Kattintson a képre!

Ha öt személy utazna az autóban, akkor sincs gond, hiszen a középső elem egyszerűen hátratolható a csomagtér padlója alá. Sőt szükség esetén luxus szállítóautó is lehet az Insigniából, az ülések lehajtásával ugyanis egy közel egy köbméteres csomagtér is kialakítható.

Mivel az egyértelmű, hogy a kocsi ilyen formában biztosan nem kerül sorozatgyártásba, egyelőre csak annak bemutatására képes, milyennek is képzelnek egy luxusmodellt manapság az Opelnél. Presztízscélokat szolgál tehát, de azt meglehetősen jól teszi.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik